Nagyban játszanak! Lépéskényszerben a Nintendo
Több mint négy százalékkal drágultak a Nintendo részvényei azt követően, hogy a társaság bejelentette: bemutató videót tesz közzé legújabb játékkonzoljáról. A hír azért válthatott ki ilyen pozitív reakciót, mert a cég jelenlegi eszköze, a Wii U korántsem váltotta be a hozzá fűzött reményeket, a 2012-ben bemutatott készülékből mindössze 13 milliót adtak el a Reuters beszámolója szerint, míg elődjéből a Wii-ből 101 millió kelt el, vagyis ráfér egy komoly siker a vállalatra. Igaz, a Pokémon Go körüli nyári őrülettel már megmutatta a Nintendo, hogy alaposan fel tudják forgatni a játékpiacot. Persze az alkalmazás sikere azt is jelezte, hogy az igazi áttöréshez nem árt, ha mobileszközökben is gondolkodnak a fejlesztők. Ezt a vonalat erősítheti, hogy a tervek szerint a szintén a társasághoz tartozó Super Mario Bros márka is megkezdi majd mobilos hódítását, decemberben az iPhone-okon debütálhat a játékalkalmazás.
Míg az okostelefonok piacán nagyon nehéz megőrizniük a gyártóknak az új készülékek titkait, a Nintendónak eddig sikerült elzárnia az információkat a nyilvánosság elől, így nagyon keveset lehet tudni a vállalat új játékkonzoljáról. A szakértők egy része szerint a Wii U egy felturbózott változatáról lehet szó – ami egyébként nem lenne meglepő a riválisok által bejelentett újítások fényében. Igaz: az otthoni felhasználás mellett valószínűleg arra is figyelmet fordítottak a japán társaság fejlesztői, hogy növeljék a mobilitást is. A cég mindenesetre egy teljesen új koncepciót ígért az egyelőre NX név alatt futó eszköz kapcsán, illetve azt, hogy jövő márciusban kerülhet piacra. A lapzártánk után a japán cég közösségi médiás oldalain, valamint hivatalos weblapján bemutatott videóra a Nintendo Twitter oldalán hívták fel a figyelmet, a Super Mario egyik főszereplőjével, ami arra enged következtetni, hogy az egyik első szoftver, amely kapható lesz az új konzolra, ennek a sorozatnak egy új játéka lehet.
A világ játékkonzolpiacán jelenleg egyértelműen a PS4 az úr, a Sony májusban jelentette be, hogy már 40 milliót adtak el az eszközből. A legnagyobb riválisnak a Microsoft Xbox One tűnik, amelyből 2014 végéig 10 milliót értékesítettek, ezt követően azonban a vállalat nem hozott nyilvánosságra forgalmi adatokat, de becslések szerint tavaly több mint 8 milliót vásárolhattak belőle világszerte.


