Sok a panasz a postára, túl nagy falat a várakozási idő csökkentése
Több ezer ügyfél fordul évente a Magyar Postához, a panaszoknak kevesebb mint fele tekinthető a vizsgálatok során megalapozottnak – közölte a Világgazdasággal a társaság. Azt ugyan nem érintette a vállalat, hogy pontosan milyen kifogásaik vannak az ügyfeleknek, de miután Budapest belvárosában és a peremkerületeken évek óta hosszú, tömött sorok és esetenként lelakott postahelyek fogadják a betérőket, vélhetően ezek adják a panaszok derékhadát.
A posta azzal is próbálja a zsúfoltságot csökkenteni és a hosszú várakozási időt rövidíteni, hogy honlapján, illetve okostelefonos alkalmazásán navigálja az ügyfeleit: közzéteszi, mely időszakokban milyen átlagos forgalomra számíthat az ügyfél. Így a posta felkeresése tervezhetővé válik – állítja a társaság. Kifejtik, hogy a rendelkezésre álló erőforrások optimális kihasználása mellett igyekeznek minden napszakban magas színvonalon kiszolgálni az ügyfeleket. Éppen ezért folyamatosan figyelemmel kísérik a forgalmi trendeket, az igénybevétel alakulását, és ahhoz igazítják az ablakoknál szolgálatot teljesítők számát. Az ügyfelek nemcsak a hivatalok ügyfélbarát kialakítását hiányolják, hanem az ügyintézés idejével sem lehetnek felhőtlenül elégedettek. Ráadásul e téren nem is látszik javulás, a legnagyobb forgalmú postákon 2016-ban ugyanis a tavalyi évhez hasonlóan alakul a várakozási idő. Ez annyit tesz, hogy egy ügyfélnek átlagosan 4 perc 7 másodpercébe került, mire elintézhette, amiért jött.
Forrás pedig lenne ezekre is, hiszen a Magyar Posta-csoport 2015-ben a terveknek megfelelően több mint hárommilliárd forintos konszolidált adózott eredménnyel zárt – ami csaknem tízszázalékos eredményjavulás az előző évhez képest –, és osztalékot nem fizetett.
Jelentős fejlesztés volt tavaly
A Magyar Posta-csoport tavaly több mint tízmilliárd forintot költött saját forrásból beruházásokra, fejlesztésekre. Tavaly megvalósult a valódi bankkártyás csekkbefizetés, a legfontosabb innovációk között pedig az okostelefonon QR-kóddal, illetve az automatáknál lehetővé tett csekkbefizetést, valamint a nonstop elérhető csomagautomata-hálózat bővítését lehet kiemelni.


