BUX 44,141.63
+1.55%
BUMIX 3,782.15
-0.50%
CETOP20 1,824.74
0.00%
OTP 9,250
+3.58%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
0.00%
0.00%
-0.49%
ZWACK 17,400
0.00%
0.00%
ANY 1,595
+3.57%
RABA 1,125
-0.88%
-0.50%
0.00%
-0.66%
0.00%
OPUS 151.6
-1.43%
+4.17%
-1.25%
0.00%
+0.24%
OTT1 149.2
0.00%
-2.21%
MOL 2,942
+1.45%
+1.55%
ALTEO 2,710
-2.52%
0.00%
+0.34%
0.00%
0.00%
-0.26%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
-0.68%
+1.11%
0.00%
SunDell 45,800
0.00%
+4.35%
+2.54%
-3.57%
0.00%
-0.77%
+5.07%
GOPD 12,400
0.00%
OXOTH 3,490
0.00%
-1.41%
NAP 1,192
-3.09%
0.00%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

Tarlós: senki nem hal meg, ha nem újítják fel a metróállomásokat

Az M3-as metró állomások felújítására vonatkozó magas ajánlattételi árak azt okozhatják, hogy a megállókat nem újítják fel – mondta Tarlós István. A főpolgármester sajtótájékoztatóján kiemelte, hogy a beérkezett ajánlatok a kiszámított mérnökárhoz képest olyan magasak, amire nincs fedezete a fővárosnak és a BKV-nak, így a fővárosnak ezt – a jelek szerint – nem áll módjában elfogadni.

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium pedig arról tájékoztatta az önkormányzatot, hogy a támogatási szerződésben szereplő 137,5 milliárd forintos keretösszeget meghaladó többletköltségigényeket a kormány nem fogja tudni jóváhagyni és azokra garanciát sem fog tudni arra. A fővárosnak írt levélben azt írták, hogy az ajánlati árak várhatóan mintegy harminc százalékkal lépik túl az eljárás becsült költségét, a mérnökárat. A főpolgármester hangsúlyozta: a többletköltségek finanszírozására sem a fővárosnak, sem a BKV-nak nincs pénze, és hitelt sem tudnak felvenni. Ráadásul annak a veszélye is fennáll, hogy ha a 137,5 milliárdos keretösszeg nő, akkor az unió drágának tartaná a beruházást és nem adna rá támogatást. A felújításokra összesen nyolc tendert írtak ki a felújítással kapcsolatban, az elsőt Lázár 285 nappal ezelőtt, az utolsó pedig két hete.

Az a feladat, hogy biztonságos állapotba hozzák a metrót és biztonsággal gondoskodjanak az utasok szállításáról. „Ha a szerelvények, az alagút, a sínek, a biztonsági berendezések és az áramellátó rendszer fel lesz újítva, akkor a biztonságos közlekedésről gondoskodtunk. Az egyetlen, amit el lehet hagyni, az az állomások kiglancolása, attól viszont senki nem hal meg ” – mondta a főpolgármester.

A metró vonalán közlekedő pótló buszok kapcsán pedig az az újdonság, hogy a Közbeszerzési Döntőbizottság az ügyintézési határidőt további további nappal meghosszabbították. (Úgy tudjuk, hogy az eredeti határidő 25 nap lett volna). Egyesek azt vélik az eljárás hátterében, hogy például az egyik induló, a Volánbusz így nyerjen időt. „Ha meg kell várnunk, hogy például a Volánnak legyen megfelelő számú magyar busza, akkor nem tudom, e beruházás mikor fog megtörténni” – jegyezte meg a főpolgármester.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek