BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Warren Buffett nem rágódik tovább

Nem közösködik tovább a Mars család Warren Buffett nagybefektető Berkshire Hathaway holdingjával: a világ legnagyobb édesipari cége úgy döntött, hogy Mars Wrigley Confectionary néven összevonja a Mars Chocolate csokigyártót és a Wrigley rágógumigyártót. Ennek az a feltétele, hogy a Wrigley 2008-ban történt 23 milliárd dolláros megvásárlásakor katalizátor szerepet játszó Buffett átadja nekik kisebbségi részesedését. Ez menni fog: a Forbes írása szerint valósággal körbeudvarolták egymást az üzletfelek. A Mars részéről Grant Reid vezérigazgató fejezte háláját Buffettnek és cégének a kettejük között kiépített kiváló és gyümölcsöző kapcsolatért, amely minden téren kölcsönösen előnyös volt. Buffett válaszában az írta, hogy élvezte a Mars családdal folytatott közös munkát, amellyel mindketten gazdagodtak, és sok sikert kívánt az összeolvadáshoz, amit költséghatékonysági okokkal és az üzletvitel egyszerűsítésével magyaráznak az M&M és a Snickers gyártójánál.

Valójában Buffett kilépését már a Wrigley közös felvásárlásakor eldöntötték: a részvényesi szerződésben az áll, hogy a Mars 2016 október elejétől számított 90 napban lehívhatja a Berkshire Mars pakettjének a felét, a maradékot pedig 2021-ben. A Mars azonban az első adandó alkalommal élni kívánt a jogával, s a teljes pakettre vételi ajánlatot adott. Hogy mekkorát, azt nem árulták el, mindenesetre a Berkshire könyveiben a Wrigley részesedést 2,1 milliárd dolláron tartották nyilván. Ennél nyilván többet kap majd a Buffett cégbirodalom zászlóshajója, és a vételárba beszámítják majd a garantált 5 százalékos osztalékot. is, amitől a jövőben elesik a cég. Buffett nagyon nem bánhatja, hiszen a The Wall Street Journal becslései szerint eddig 1,52 milliárd dollárt kasszírozott a Wrigley-től, ezt fejeli meg most a részvénycsomagért kialkudott összeg.

Buffett az egyik aranytojást tojó tyúkjától vesz búcsút: a Wrigley legutolsó, 2007-es nyilvános mérlegében 5,4 milliárd dolláros bevétel mellett közel egymilliárd dolláros adózott eredményt mutatott ki. A névadó mellett az Orbit, az Air­waves, a Doublemint márkákról ismert Wrigley globális piacvezető volt a felvásárlás előtt, és az maradt utána is.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.