Szép számokat publikált harmadik negyedéves gyorsjelentésében a Facebook: a közösségi portálüzemeltető bevétele 56 százalékkal 7 milliárd dollárra ugrott, miközben a nyeresége a háromszorosára, 2,38 milliárd dollárra bővült. A cég jó úton halad afelé, hogy az idei évet 27 milliárd dolláros csúcsbevétellel zárja, ami már a növekedési potenciál kifulladását vetíti előre. Úgy tűnik, a mobilra küldött hirdetések részarányát sincs hová növelni, megreked a harmadik negyedéves 84 százaléknál. A 2012-ben meghirdetett, akkor sokak által kétkedéssel fogadott, mobilra alapozó stratégia így is fényes sikert hozott. Sheryl Sandberg ügyvezető igazgató szerint ezt igazolja, hogy az 1,79 milliárd regisztrált Facebook-ügyfél 93 százaléka már mobileszközeire is telepítette az alkalmazást, és rendszeresen használja is. A botrányok sem fogtak a vállalaton: a videós reklámok nézettségénél kimutatott fals adatok nem tántorították el a hirdetőket.
A cég organikus növekedési sebessége irigylésre méltó: az S&P Capital IQ adatai szerint az évi 20 milliárd dollár feletti bevételt elérő amerikai vállalatok körében toronymagasan vezet az átlag dupláját elérő tempójával. Az online hirdetési piacon nála nagyobb vetélytársát, a Google-t is lefőzte, utóbbi anyacége, az Alphabet csak 20 százalékos forgalombővülést tudott felmutatni a harmadik negyedévben. Ők az amerikai piac 68 százalékát uralják, és a negyedéves forgalomnövekedés 95 százaléka is kettejükhöz fűződik.
A Facebook maga is elismerte, hogy a jelenlegi ütem nem tartható fenn. Dave Wehner pénzügyi vezérigazgató-helyettes ígérete szerint a jövő év közepétől felhagynak azzal, hogy kéretlen hirdetések tömegével árasztják el a felhasználók hírfolyamát – a dinamikus fejlődésnek ez volt eddig az egyik mozgatórugója. Itt a helyes arányok elérése a cél – állítják. A cég most elsősorban a felhasználók számának és az általuk az oldalon töltött időnek a növelését szeretné elérni, amiben kulcsszerepük lesz majd a videóknak – hangsúlyozta Wehner, utalva arra, hogy Mark Zuckerberg alapító-vezérigazgató gondolatai is a videó körül forognak. Ő úgy véli, öt év múlva már a felhasználók többsége a videókra „kattan rá”, amikor betölti az alkalmazást. A tévés hirdetések évi 70 milliárd dolláros piacáról akar a Facebook minél több pénzt átcsatornázni magához.
„A befektetők is tisztában vannak azzal, hogy a fák nem nőnek az égig, és a nagy számok törvénye e cégnél is érvényesül” – mondta a Pivotal Research elemzője, Brian Wieser a The Wall Street Journalnek. E felismerés viszont meglátszik a Facebook részvényárfolyamán, amely a kitűnő profitadatok ellenére 7 százalékot zuhant, elsősorban a fő bevételforrás, a hirdetések terén előrevetített hírek miatt. A cég bejelentette, hogy jövőre rengeteg fejlesztőmérnököt vesz fel, és az adatközpontjainál is nagyberuházásokat hajt végre.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.