A vártnál is jobb negyedévet zárt az új vezérigazgatóval az Adidas. A német sportszergyártó profitja a szeptemberrel zárult három hónapban az egy évvel korábbi 311 millióról 386 millió euróra nőtt, hála az utcai sportos viseleteknek, főképp a Neo és az Adidas Originals márkáknak. Az árfolyamhatásoktól szűrt forgalom 17 százalékkal 5,4 milliárd euróra ugrott. Kasper Rorsted, a Henkeltől augusztusban érkező vezér szerint a cég helyes stratégiájának köszönhető a siker, amit a részvényárfolyam is tükröz, hiszen az Adidas a DAX indexben levő vállalatok között a legnagyobb, 50 százalékos emelkedést érte el az idén. (A gyorsjelentés hírére azonban profitrealizálásba kezdtek a befektetők, 5 százalékkal lenyomva az árfolyamot – egy, a The Wall Street Journalnak nyilatkozó elemző szerint az eredmények kitűnőek, de magasabbra már aligha hág a kurzus.) Különösen jól ment az Adidasnak az egyik kulcspiacán, az Egyesült Államokban, ahol forgalmát 20 százalékkal 927 millió euróra növelve maga mögé tudta utasítani a feltörekvő Under Armourt (igaz, a Nike még messze előtte jár).
A német cég, amely az idén négyszer módosította felfelé üzleti kilátásait, most megerősítette, hogy éves szinten 975 és 1 milliárd euró közötti adózott profittal zárja 2016-ot. Az elemzők a Henkelnél költségcsökkentő és haszonkulcsnövelő intézkedéseiről elhíresült topmenedzsert hiába kérdezték a 2017-es tervekről, csak annyit tudtak kihúzni belőle, hogy az Adidas a fejlesztéseinek köszönhetően fenntartható fejlődési pályára állt, és ott is marad a következő években.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.