Új terepen próbálkozik az Instagram
Az Instagram is igyekszik kihasználni az e-kereskedelem növekvő népszerűségét: a képmegosztó szolgáltatás egy olyan megoldást tesztel, amivel azonnal megvehetik a felhasználók a nekik tetsző termékeket. A próbaidőszak alatt 20 márkával dolgozik együtt a cég, igaz, egyelőre csak az amerikai fogyasztók számára érhető el ez a lehetőség, közülük is az iOS-es készüléket, vagyis iPhone-t vagy iPadet használóknak. A megoldás lényege, hogy a márkák által feltöltött képeken szereplő termékekről további információkat tudhat meg a felhasználó, illetve válogathat is közöttük. Amint sikerül döntést hozni, nem kell kilépni az alkalmazásból, hanem a „Shop Now”, vagyis „Vásárlás Most” gomb megnyomásával el lehet indítani a tranzakciót. Mivel a termékinformációk és fényképek magában az Instagram-applikációban jelennek meg, így sokkal gyorsabban betöltődik a tartalom, mintha külön böngészőben kellene megnyitni, azaz jelentősen felgyorsulhat a kiválasztás és vásárlás folyamata.
A Techcrunch technológiai portál beszámolója szerint az Instagram nem számol fel közvetítői díjat a szolgáltatáson keresztül is értékesítő vállalkozásoknak. Ehelyett igyekeznek majd rávenni a cégeket: azért fizessenek, hogy az általuk feltöltött tartalmak megjelenjenek az olyan felhasználók számára is, akik egyébként nem követői az adott márkának. Hogy miért érné meg ez a társaságoknak? Az Instagram saját felmérése szerint a megoldást használók 60 százaléka szerez ismereteket termékekről és szolgáltatásokról az alkalmazáson belül, háromnegyedük a felületen posztolt tartalmak hatására további információk gyűjtésébe kezd weboldalakon, online keresőkön. Az Instagramnak már most is mintegy félmillió hirdetője van, és a Facebook által egymilliárd dollárért megvett szolgáltatás kezd komoly bevételt is hozni.


