Az Instagram is igyekszik kihasználni az e-kereskedelem növekvő népszerűségét: a képmegosztó szolgáltatás egy olyan megoldást tesztel, amivel azonnal megvehetik a felhasználók a nekik tetsző termékeket. A próbaidőszak alatt 20 márkával dolgozik együtt a cég, igaz, egyelőre csak az amerikai fogyasztók számára érhető el ez a lehetőség, közülük is az iOS-es készüléket, vagyis iPhone-t vagy iPadet használóknak. A megoldás lényege, hogy a márkák által feltöltött képeken szereplő termékekről további információkat tudhat meg a felhasználó, illetve válogathat is közöttük. Amint sikerül döntést hozni, nem kell kilépni az alkalmazásból, hanem a „Shop Now”, vagyis „Vásárlás Most” gomb megnyomásával el lehet indítani a tranzakciót. Mivel a termékinformációk és fényképek magában az Instagram-applikációban jelennek meg, így sokkal gyorsabban betöltődik a tartalom, mintha külön böngészőben kellene megnyitni, azaz jelentősen felgyorsulhat a kiválasztás és vásárlás folyamata.
A Techcrunch technológiai portál beszámolója szerint az Instagram nem számol fel közvetítői díjat a szolgáltatáson keresztül is értékesítő vállalkozásoknak. Ehelyett igyekeznek majd rávenni a cégeket: azért fizessenek, hogy az általuk feltöltött tartalmak megjelenjenek az olyan felhasználók számára is, akik egyébként nem követői az adott márkának. Hogy miért érné meg ez a társaságoknak? Az Instagram saját felmérése szerint a megoldást használók 60 százaléka szerez ismereteket termékekről és szolgáltatásokról az alkalmazáson belül, háromnegyedük a felületen posztolt tartalmak hatására további információk gyűjtésébe kezd weboldalakon, online keresőkön. Az Instagramnak már most is mintegy félmillió hirdetője van, és a Facebook által egymilliárd dollárért megvett szolgáltatás kezd komoly bevételt is hozni.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.