"Sajnálatosan nem jelentette a rendkívüli helyzetet személyes okokból, (a következmények miatt) amelyekkel később szembesülnie kellett volna" - idézte Bocanegra szavait az infobae.com argentin hírportál.
A pilóta, Miguel Quiroga és a légi irányítás egyik diszpécsernője között zajló beszélgetésnek a kolumbiai médiában közzétett hangfelvétele szerint Quiroga csak néhány perccel azt követően jelezte az üzemanyag kifogyását és az áramellátó rendszer leállását, hogy először engedélyt kért egy "elsőbbségi leszállás megkezdésére".
Szerinte ha a pilóta azonnal közli, hogy kifogyóban van az üzemanyag, akkor a légi irányítás diszpécsere haladéktalanul felszabadította volna a gépnek a legközelebbi repülőtér leszállópályájának megközelítését biztosító folyosót.
Quiroga utolsó szavai - miszerint "a Lamia 2933-on teljes az üzemzavar, az áramellátás teljesen leállt, és nincs üzemanyag" - néhány perccel a gép lezuhanása előtt hangzottak el. A legnagyobb kolumbiai médiumok által szerdán közzétett hangfelvétel tartalmát hivatalosan még nem erősítették meg, és független szakértőknek kell megvizsgálniuk.
A légi irányítással folytatott, időnként kaotikusan hangzó beszélgetésben a pilóta először csak "üzemanyag-problémákat" említett, anélkül hogy formálisan vészhelyzetet jelentett volna. A medellíni repülőtér légiirányítója pedig válaszul közölte, hogy éppen egy másik, műszaki hiba miatt kitérőre kényszerülő gép közeledik a leszállópálya felé, az kapott elsőbbséget, és utasította a Lamia-járat pilótáját, hogy tegyen egy hétperces kitérőt.
A pióta, miközben megkezdte a körözést, egyre elkeseredettebb hangon jelentkezett be. Négy perccel később, amikor a diszpécser is érzékelte már a helyzet súlyosságát, felszabadította a leszállópályát, ekkor azonban már késő volt, a gép egy hegyoldalnak ütközött.
A Lamia bolíviai légitársaság Avro RJ85 típusú gépe 77 emberrel a fedélzetén Kolumbia északnyugati részén, röviddel a medellíni nemzetközi repülőtéren tervezett landolás előtt zuhant le helyi idő szerint hétfőn este. A gépen utaztak a Chapecoense brazil labdarúgócsapat játékosai. A katasztrófát hatan élték túl.
A dél-amerikai médiában forgó egyik lehetséges magyarázat szerint a pilóta, aki egyben részvényese is volt a Lamia bolíviai légitársaságnak, attól tarthatott, hogy a légitársaságra az eset miatt büntetést szabnak ki, őt pedig megfoszthatják repülési engedélyétől. A gépeket a szabályok szerint 30-45 percnyi plusz repülési időre elegendő üzemanyaggal kell feltölteni, tekintettel a rendkívüli helyzetekre és az esetleg szükséges kitérőkre.