BUX 42,958.2
-0.33%
BUMIX 3,817.02
+0.19%
CETOP20 1,820.32
0.00%
OTP 9,126
-0.98%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
0.00%
+0.87%
-2.67%
ZWACK 17,300
-0.29%
0.00%
ANY 1,535
-0.32%
RABA 1,145
-2.14%
0.00%
-0.61%
0.00%
-1.91%
+0.13%
-1.25%
0.00%
0.00%
-0.99%
OTT1 149.2
0.00%
-1.35%
MOL 2,832
+0.78%
DELTA 38.45
+1.18%
ALTEO 3,010
+0.33%
0.00%
+0.11%
0.00%
0.00%
+2.70%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
-0.17%
-13.51%
0.00%
SunDell 46,000
+0.88%
0.00%
+1.24%
+2.60%
-5.19%
+0.75%
+0.90%
GOPD 12,400
0.00%
OXOTH 3,280
0.00%
-3.26%
NAP 1,202
-2.28%
0.00%
-4.59%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

Száz új busz érkezik az egykori Volánokhoz

A győri Kravtex Kft. nyert a Volán Buszpark Kft. pályázatán, úgyhogy az autóbuszgyártással is foglalkozó vállalkozás hatvan normál padlós szóló- és negyven alacsony padlójú buszt szállíthat az egykori Volán-cégeknek – derül ki az Európai Unió hivatalos lapjából, a TED-ből. A hétmilliárd forintos beszerzést pénzügyi lízinggel valósítja meg a Volánok beszerzéssel foglalkozó társasága, a finanszírozó a Budapest Lízing Zrt. A szerződést tavaly decemberben írták alá, és információink szerint az első buszok már meg is érkeztek a regionális közlekedési központokba, vagyis az egykori Volánokhoz.

A Kravtex tavaly 116 autóbuszt szállított le, ebből 113-at a Volánoknak. Az elmúlt időszakban évente 100-120 autóbuszt gyártottak a cég mosonmagyaróvári üzemében, amelynek területét 5600 négyzetméterrel több mint 16 ezer négyzetméterre növelték.

A tavalyi beruházás közel 600 millió forint saját forrásból valósult meg, és számottevően növeli a cégcsoport gyártókapacitását. A beruházás lezárását jelentő eseményen hirdette meg Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter a nemzeti autóbuszgyártási stratégiát, amely részben az egykori Volánok elöregedett járműparkjának frissítését célozza meg hazai gyártású buszokkal, és több ezer hazai gyártmányú autóbusz beszerzését vetíti előre a következő évekre.

A kibővített mosonmagyaróvári gyárban néhány éves felfutást követően akár ötszáz Credo autóbusz is készülhet majd évente – ami több száz új munkahelyet teremthet –, ennek azonban nagyon fontos feltétele a hosszabb távú, kiszámítható belföldi megrendelésállomány, ezért ez a szám egyelőre csak elméleti. (Tavaly alig több, mint 400 új busz kelt el Magyarországon.)A Credo buszok 70–85 százalékos magyar hozzáadott értéke a Kravtex szerint a legmagasabb a hazai gyártmányok között. Az említett kapacitásbővítés mellett műszaki fejlesztést is végrehajtottak a Kravtexnél, elkészült az első nyújtott, 13 méter hosszú Credo szólóbusz is. A napokban kezdték tesztelni a 13 méteres elővárosi buszt, amelynek városi változatán is dolgoznak, és várhatóan februárban mutatják majd be.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek