Az árak után kémkedik a Walmart az Aldiban
Egyre súlyosabb konkurenciával néz szembe a Walmart kiskereskedelmi lánc a hazai piacán: az Egyesült Államokban ugyanis immár több mint ezer bolttal van jelen az Aldi német diszkontáruház, és mint a Világgazdaság megírta, immár a Lild is helyért könyököl az amerikai fronton. Ezért az amerikai lánc alkalmazottak ezreit küldte bevásárolni az Aldi üzletekbe, hogy nézzék meg az egyes termékek árait és így a versenytárs alá ígérhessen – írta a cég belső köreiből származó információkra hivatkozva a Reuters.
A Walmart nem véletlenül aggódik: iparági becslések alapján átlagosan húsz százalékkal drágábbak a termékek az amerikai lánc üzleteiben, mint az Aldiban. Az elmúlt években ezért a német konkurens (ami 1976 óta van jelen az amerikai piacon) lassan ledolgozta a hátrányát.
Habár az amerikai élelmiszerkereskedelemben a forgalom 22 százalékát a Walmart bonyolítja, míg az Aldi csak 1,5 százalékát, az amerikai konszern éves szinten legfeljebb két százalékos növekedést tud produkálni, szemben az német Aldinál mért 15 százalékos forgalomnövekedéssel.


