Az Arte tulajdonosa, Marsó Diana a nyolcvanas évek végén Virág Judittal és Pátzay Vilmával közösen vitte a BÁV hegemóniáját megtörő első hazai magán-aukciósházat, a Műgyűjtők Galériáját. Tíz év közös munka után, 1997-ben alapította meg saját, elsősorban grafikákra szakosodott galériáját, és kezdett önálló aukciózásba. Marsó Diana az idei évet számvetésre szánja, és a galéria weboldalán folyamatosan frissítve követhető a leltár, milyen felkéréseknek tett eleget az elmúlt húsz évben, s milyen hagyatékokat dolgozott fel teljes egészében, és melyek feldolgozásában vett részt.
Az Arte végezte a hetvenes évek egyik fontos kiállítóhelye, a Józsefvárosi Kiállítóterem műtárgyegyüttesének eladását egy aukció keretében, s szakirodalmi rangú katalógust is szerkesztettek. Feldolgozták és elárverezték 87 százalékos elkelési aránnyal Dési Huber Istvánné teljes hagyatékát, beleértve a műtárgyak mellett a bútorokat és az iratokat is. Továbbá hozzájuk is került a nagy port kavart Radnóti-hagyatékból 18 képzőművészeti tárgy, amelyek nagyarányú áremelkedésekkel keltek el. A Radnótiról készített grafikák 20-30 ezres kikiáltási árakon indultak és 500–900 ezer forint között ütötték le őket. Ortutay Gyula néprajztudós több mint húsz évig őrzött hagyatékának utolsó részét is az Arte vitte piacra. A papírrégiség-gyűjtők körében a kordokumentumnak számító tételekre nagy érdeklődés mutatkozott, nyolcvanszázalékos elkelési arány mellett megduplázódott az összkikiáltási ár. A kéziratgyűjtők mellett ezen az árverésen közintézmények széles köre is vásárolt. A grafika mellett, kisebb számban, de festményárveréseket is tartottak, így a Falfelszabadító festményaukció címet viselő árverésükön egy anonim műgyűjtő profiltisztítás céljából adott el főleg enteriőrt ábrázoló műveket. Az aukciók közötti időszakokban rendszeresen rendeztek kiállításokat, többnyire művészhagyatékokból, többek közt Bartha László, Bernáth Aurél, Bolmányi Ferenc, Bor Pál, Galamb Grossova Erzsébet, Mersits Piroska, Molnár-C. Pál, Móricz Margit, Veress Pál műtermi hagyatékából és időnként egy-egy gyűjteményből. Az elmúlt három év a műfaji és korszakhatárok nyitásának jegyében zajott, egyre több kortárs grafikai művet vittek aukcióra, kortárs tárlatokat rendeztek, például Bartl József, Bálind István, Sinkó István és Szikora Tamás műveiből.
A 20 éves jubileumra a tulajdonos egy katalógus kiadását tervezi: az általa rendezett 75 árverés anyagából száz-százhúsz darabos szubjektív válogatást jelentet meg különböző grafikai műfajok szerinti bontásban, reprezentatív illusztrált könyvben. Minden tétel mellett szerepel majd a kikiáltási és a leütési ár. Marsó törekvése, hogy így szembesítse a vásárlókat a grafikáknak a festményekhez képest méltánytalanul alacsony árával, s felébressze a műfaj iránti érdeklődést.
Már a nyitás jegyében rendszeresen szerepel az Arte árverésein a grafikán kívül más műtárgytípus, szobor, érem vagy fotográfia. Tavaly nagy sikerük volt az árverések éremblokkjainak, Marsó Diana szerint a befogadás intimitása, a tárggyal való testközeli viszony adja a létjogosultságát ezek beemelésének a papíralapú munkák mellé a kínálatba, a visszajelzések pedig megerősítették abban, érdemes ezekkel foglalkoznia. Ismét új műfajjal kísérleteznek: Szilasi Anna textilművész árverésre felajánlott grafikái kapcsán került a falakra három hatalmas méretű kárpitra festett alkotása, és kerül majd az aukcióra néhány „textilgrafikája”.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.