BUX 41,906.58
+1.60%
BUMIX 3,960.45
+0.94%
CETOP20 1,960.74
+2.16%
OTP 10,580
+0.71%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
-5.33%
+2.90%
-0.20%
ZWACK 17,500
+1.74%
0.00%
ANY 1,640
+0.31%
RABA 1,165
+0.87%
0.00%
-0.49%
+1.89%
+0.46%
OPUS 193.2
-0.21%
-7.36%
+2.00%
0.00%
+4.39%
OTT1 149.2
0.00%
-1.99%
MOL 2,834
+1.21%
0.00%
ALTEO 2,390
+1.70%
+1.85%
+1.22%
EHEP 1,645
+2.81%
+1.43%
+1.67%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
-1.72%
+8.53%
0.00%
SunDell 42,000
+5.53%
-2.33%
+2.65%
-4.40%
0.00%
+1.89%
+10.89%
GOPD 9,020
-27.84%
OXOTH 3,700
-2.37%
0.00%
NAP 1,226
+0.66%
-12.34%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

Az ingázók új keresletet generálnak az üzleteknek

Olyan módon alakul át Budapest és vonzáskörzetének utasforgalma, ami felértékelheti a munkahelyek és a lakóhelyek között útba eső kereskedelmi egységeket, illetve ezek beindítására sarkallja a kereskedőket. A lakosság időt takaríthat meg, ha a vásárlásait és egyéb ügyeit egy helyen intézheti, és előnyös számára, ha e helyszínek a szabadidős tevékenységéhez is kapcsolódnak.

A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) kimutatta például, hogy elmúlt a gazdasági válság hatása az agglomerációból Budapestre autóval utazók száma szempontjából. 2016-ban ugyanúgy napi 275 ezer gépkocsi érkezett a fővárosba, mint 2008-ban, míg a közbeeső években eltűnt 25-35 ezer autó.

A 2011-es népszámlálási adatok szerint abban az évben mindennap 1,34 millió ember ingázott, ennek 17 százaléka Budapest és a lakhelye között. Míg 1990-ben a fővárosban dolgozók 18 százaléka lakott vidéken, 2011-ben már közel a negyede. A KSH kimutatta külön-külön a Pestre és a Budára bejárók arányának növekedését, továbbá azt is, hogy elsősorban mely településekről érkeznek a dolgozók.

Érdekes változás az is, hogy országosan – részben az autók számának növekedése miatt – egyre nő a napi közlekedésben részt vevők száma, ezen belül azoké is, akik a korábbinál hosszabb időt töltenek úton.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek