Cégvilág

Élre vasalták a tökéletességet

Kivasalták az előző Audi Q5-ös karosszériáját a formatervezők a generációváltás alkalmából, a méret adott volt, és mivel az előd az értékesítés terén bőven hozta az elvárásokat, ragaszkodtak az eddigi megjelenéshez. Ezúttal azonban lágy ívek helyett egyenes vonalak és jól látható kontúrok jellemzik a márka megjelenését, és persze a LED-technológia fejlődésének köszönhetően a világítótestek is sokkal látványosabbak a korábbinál. Persze ez utóbbi csak akkor egyedi ismertetőjel, ha a vásárló nem vonakodik kifizetni a felárat ezekért.

Amíg a megjelenésnél az állandóságot próbálják sugallni, a technikát teljesen új alapra helyezték. Az MLB Evo bázisra váltás a nagyszilárdságú acélok és az alumínium fokozott használatával átlagosan 90 kilogrammos tömegcsökkentést eredményez, ebben benne vannak a legújabb alumíniumblokkos turbómotorok is. A vezetési asszisztensekből egész sor jár vagy választható, a torlódássegédtől kezdve az okos navigációig, amely megjegyezi a sofőr jellemző útvonalait, és torlódás esetén alternatívát javasol – anélkül, hogy cél lenne megadva. Az elektronikusan vezérelt lengéscsillapítás mellett légrugózás is választható, ez utóbbi terepezésnél pár extra centiméternyi többletet jelent, nagy tempónál pedig a karosszériát lejjebb engedve csökkenti a légellenállást és ezzel együtt a fogyasztást.

A hosszában beépített 2 literes, 190 lóerős erőforrás rezzenéstelenül áll meg és indul újra, hangja egyáltalán nincs, miközben lendületesen mozgatja a termetes karosszériát. Egyedül indulásnál van némi tétovázás, de az inkább a váltóvezérlés szoftveres beavatkozásának tűnik, mert hirtelen lepadlózva is szép finoman indul meg a Q5-ös.

Méreteit tekintve a Q5-ös azon a határon mozog, amivel még kényelmesen lehet városban közlekedni, és ami még fontosabb, parkolni. Ez a nagyság annyiból félrevezető, hogy igazából négyszemélyes autóról van szó, hiszen a második sorban úgy arasznyi magas és széles kardánalagút választja ketté a lábteret, és az üléspadban is mélyen megformált helyek vannak, ahonnan nem lehet csak úgy elmozdulni kifelé, ha netán középre ül valaki. A csomagteret két oldalról LED-es lámpacsíkok világítják meg, padlója alatt helytakarékos pótkerék lapul, a támlákat az oldalfalon elhelyezett kallantyúkkal is le lehet dönteni.

A választékot a 2 literes dízel három teljesítményszintje (150, 163, 190 LE), a 2 literes turbós benzines (252 LE) és az SQ5-öst hajtó V6-os biturbó alkotja (354 LE), de folyamatosan érkeznek majd az újabb változatok is.

Audi autógyártás autóteszt Q5 okos járművek navigáció
Kapcsolódó cikkek