Kivasalták az előző Audi Q5-ös karosszériáját a formatervezők a generációváltás alkalmából, a méret adott volt, és mivel az előd az értékesítés terén bőven hozta az elvárásokat, ragaszkodtak az eddigi megjelenéshez. Ezúttal azonban lágy ívek helyett egyenes vonalak és jól látható kontúrok jellemzik a márka megjelenését, és persze a LED-technológia fejlődésének köszönhetően a világítótestek is sokkal látványosabbak a korábbinál. Persze ez utóbbi csak akkor egyedi ismertetőjel, ha a vásárló nem vonakodik kifizetni a felárat ezekért.
Amíg a megjelenésnél az állandóságot próbálják sugallni, a technikát teljesen új alapra helyezték. Az MLB Evo bázisra váltás a nagyszilárdságú acélok és az alumínium fokozott használatával átlagosan 90 kilogrammos tömegcsökkentést eredményez, ebben benne vannak a legújabb alumíniumblokkos turbómotorok is. A vezetési asszisztensekből egész sor jár vagy választható, a torlódássegédtől kezdve az okos navigációig, amely megjegyezi a sofőr jellemző útvonalait, és torlódás esetén alternatívát javasol – anélkül, hogy cél lenne megadva. Az elektronikusan vezérelt lengéscsillapítás mellett légrugózás is választható, ez utóbbi terepezésnél pár extra centiméternyi többletet jelent, nagy tempónál pedig a karosszériát lejjebb engedve csökkenti a légellenállást és ezzel együtt a fogyasztást.
A hosszában beépített 2 literes, 190 lóerős erőforrás rezzenéstelenül áll meg és indul újra, hangja egyáltalán nincs, miközben lendületesen mozgatja a termetes karosszériát. Egyedül indulásnál van némi tétovázás, de az inkább a váltóvezérlés szoftveres beavatkozásának tűnik, mert hirtelen lepadlózva is szép finoman indul meg a Q5-ös.
A választékot a 2 literes dízel három teljesítményszintje (150, 163, 190 LE), a 2 literes turbós benzines (252 LE) és az SQ5-öst hajtó V6-os biturbó alkotja (354 LE), de folyamatosan érkeznek majd az újabb változatok is.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.