Sokat veszíthet a Google a márkák bojkottjával
Akár 750 millió dollárjába is kerülhet a Google-nek a hirdetők bojkottja – derült ki a Nomura Instinet elemzéséből, amelyet a Business Insider publikált. Eszerint, ebben az évben a Google csaknem 10,2 milliárd dollár bevételt érhetett volna el csak a videomegosztó szolgáltatásával, azonban mivel a Top 20 amerikai hirdetőjéből már 5 felfüggesztette hirdetéseit, ez a szám csak nagyjából 9,4 milliárd dollár lehet.
[caption id="" align="alignleft" width="600"] Dollár milliókat bukik a Google a hirdetők bojkottjával - Fotó: AFP[/caption]
A Youtube körüli botrányból elemzők a hagyományos tévétársaságok profitálását várják, révén hogy azok már a márkák átcsábításával foglalkoznak. Arról beszélnek: esetükben garantált a márkabiztonság, emellett óriási tömegekhez képesek eljuttatni a hirdetéseket.
Ahogyan arról az elmúlt hetekben többször hallani lehetett, folyamatosan duzzadt a Google-botrány, amiért az videómegosztóján szélsőséges, egyes esetekben uszító tartalmú videók mellett, és előtt is megjeleníti a hirdetéseket. Ennek hatására mintegy 255 világmárka döntött úgy, hogy felfüggeszti reklámjait az informatikai cég platformján.