BUX 41,779.48
+0.74%
BUMIX 3,950.99
+1.32%
CETOP20 1,976.81
+0.33%
OTP 9,904
-3.75%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
0.00%
+1.14%
-0.61%
ZWACK 17,050
0.00%
0.00%
ANY 1,620
+1.25%
RABA 1,180
+2.16%
-4.29%
-0.24%
+6.16%
-0.92%
OPUS 188.8
+2.61%
+11.11%
-0.74%
0.00%
+2.74%
OTT1 149.2
0.00%
+3.54%
MOL 2,700
-0.59%
0.00%
ALTEO 2,390
+1.70%
-9.09%
+0.40%
EHEP 1,590
+4.95%
0.00%
+0.64%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
-1.20%
0.00%
0.00%
SunDell 41,600
0.00%
-0.47%
0.00%
+1.48%
+5.71%
+4.38%
+2.48%
GOPD 12,700
0.00%
OXOTH 3,740
0.00%
+4.09%
NAP 1,190
+1.54%
0.00%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

Túl drágák voltak az útépítések

A 2007–2013-as uniós ciklus kifizetései révén 2015-ben 2,1 százalékát tette ki a magyar GDP-nek a közlekedési infrastruktúra, ugyanez az arány 1,7 százalék a mezőgazdasági termelők támogatásánál, 1,4 százalék a környezeti infrastruktúránál – derült ki a KPMG tegnap publikált hatástanulmányából. Ez a három terület indukálta egyúttal tavalyelőtt a beruházások legnagyobb részét: 13,1 százalékot az út- és vasútépítésekre összpontosuló közlekedés, 7,3 százalékot a környezeti infrastruktúra, 7 százalékot az agrárium. Összesen 3787 milliárd forintnyi közlekedési beruházás valósult meg, amely mögött 3042 milliárd EU-s támogatás állt. A 2009 és 2012 közötti alacsony építőipari teljesítmény után a hirtelen megnövekvő igények költségnövekményt is okoztak, így a projektek drágábban és kevésbé hatékonyan valósultak meg.

Az agrártermelőknek juttatott 3714 milliárd forint 85 százaléka normatív alapon, 15 százaléka beruházásokra került a gazdálkodókhoz. A közepes méretű gazdaságok egységnyi támogatás hatására 80 százalékos többletet generáltak a bruttó hozzáadott értékben, míg a nagy gazdaságok csak 10 százalékot. A környezeti infrastruktúrán belül 529 milliárd forint jutott szennyvízgazdálkodásra, 331 milliárd hulladékgazdálkodásra, 270 milliárd ár- és belvízvédelemre.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek