Cégvilág

Új céget alapít a magyar elektromosbusz-gyártó

Kiválik az Evopro Holding Zrt.-ből az Evopro SSC Zrt., a tulajdonos szerint nagyvállalati struktúra épül

A Modulo elektromos buszokról ismert, Mészáros Csaba tulajdonában álló Evopro Holding Zrt.-ből kiválik egy új cég, az Evopro SSC Zrt. „Nagyvállalati struktúra épül” – indokolta a szétválást a Világgazdaságnak Mészáros Csaba. Lényegében külön szolgáltatócégbe szervezik a könyvelést, bérszámfejtést és egyéb adminisztratív feladatokat, a változatlan formában és változatlan tulajdoni struktúra mellett tovább működő társaságban pedig tisztán a holdingba összefogott cégek üzletrészei maradnak.

 [caption id="" align="aligncenter" width="500"]Kép: Móricz-Sabján Simon Kép: Móricz-Sabján Simon[/caption]

A legnagyobb tétel 2015 végén az Evopro GmbH részesedése volt, amelyet 8,9 milliárd forinton tartottak nyilván a könyvekben. Az Evoprónál úgy tervezik, hogy május végére befejeződik az átszervezés, és a cégbírósági bejegyzés is megtörténik.

A vagyonmérleg-tervezet szerint az Evopro Holding saját tőkéje 8,2 milliárd forint volt tavaly november végén, ebből visz magával 245 milliót a kiválással létrejövő Evopro SSC. Az 5,9 milliárd forint összes kötelezettségállományon hasonló arányban – 5,61 milliárd : 263 millió – osztoznak.

Mindez inkább technikai változásokat jelent a csoportnál, ahol a dolgozókat közelebbről érintő lépésre készülnek. Dolgozói részvényprogramról van szó, de azt még nem döntötte el Mészáros Csaba, hogy a részvények hány százalékát dobja be az akcióba. A jövőbeni teljesítménytől függően, mint mondta, „akár 24 százalékig is elmenne”.

Kísért az Ikarus

Az Evopro csoport leginkább nemzetközi mérnöktevékenységeiről és a saját fejlesztésű Modulo buszairól ismert – elektromos hajtású változatából is húsz fut a fővárosban –, az utóbbi hetekben azonban jobbára az Ikarusszal kapcsolatban került elő a neve. Februárban megatendert nyert a Mészáros Csabához is köthető Ikarus Egyedi Autóbusz Gyártó Kft. A szerződés értelmében 180 csuklós buszt szállíthat a Volánbusznak 15,3 milliárd forintért. Ennek kapcsán rohant ki a Magyar Hírlapnak nyilatkozva Széles Gábor üzletember, aki az Ikarus nevet annak idején megvette az Ivecótól. Szerinte csak tavaly év végéig használhatta volna az Ikarus Egyedi a nevet. Mészáros Csaba nem kívánt nyilatkozni a Világgazdaságnak az ügyről. „Majd a bíróság eldönti” – mondta.


buszgyártás Evopro elektromos buszok magyar buszok
Kapcsolódó cikkek