Cégvilág

Birokra kel Hollywooddal a Netflix

A tervezettnél kevesebb új előfizetőt tudott meggyőzni a Netflix arról, hogy ő az otthoni mozizás csúcsa a tartalomszolgáltatás szempontjából. A cég nem bízza a véletlenre a terjeszkedést, produkcióit beviszi a filmszínházakba is.

Papíron még jól mutattak a Netflix amerikai streamingszolgáltató idei első negyedéves tervei, amelyek szerint az előfizetők száma megközelítette volna a százmilliót, ám a valóság kegyetlennek bizonyult. A kaliforniai székhelyű cég 99 millióra akarta növelni ügyfelei számát, vagyis az Egyesült Államokban 1,5 millió, a világ többi részén pedig 3,7 millió új megrendeléssel számolt.

[caption id="" align="alignleft" width="600"]Fotó: Shutterstock Fotó: Shutterstock[/caption]Ehhez képest Amerikában csak 1,4 millió, míg a többi országban, ahol a szolgáltatásuk elérhető, 3,5 millió új háztartásba tudtak eljutni, így a 100 milliós álomhatár átlépését elhalasztották, mégpedig a második negyedévre.

A Scotts Valley­ben 1997-ben alapított cég kezdetben DVD-ket kínált kikölcsönzésre postán. Tíz évvel később elindította streaming (különféle médiatartalmak interneten történő gyors továbbítása vagy letöltése) szolgáltatását az Egyesült Államokban, mára pedig már világszerte, így hazánkban is elérhetők filmjei és sorozatai.

Az új tervek szerint a Netflix az idei második negyedévben további 600 ezer amerikai és körülbelül 2,6 millió az Egyesült Államokon kívül élő előfizetőhöz szeretne eljutni, ám ezúttal nem bízza a véletlenre a növekedést: 2017-ben 1 milliárd dollárt szán reklámkampányra, az összeg jelentős részét direkt marketingre.

A társaság ez évi másik nagy húzásaként a cég felköltözik a mozivásznakra. Érthető a döntés, hogy birokra kelnek akár Hollywooddal is, hiszen részvényeik 3 százalékos zuhanást szenvedtek el. Saját alkotásaikat a filmszínházak rendelkezésére bocsátják, de természetesen csak azután, hogy felhasználóik már online megtekintették őket. A társaság ezt az elsőbbséget külön garantálja is, amivel azt jelzi, hogy nem távolodik el eddigi üzletpolitikájától, amelyet az előfizetői rendszerre épített fel.

A Netflix egyik első saját produkciója, amelyet a mozikban is vetítenek majd, a Los Angeles-i rendőrt alakító Will Smith főszereplésével forgatott fantasy-thriller, a Bright lesz, amelynek decemberre tervezik a bemutatóját. A történetben egy túlvilági rendőr (ork) összefog egy emberibb vonású nyomozóval, majd az események felpörögnek, amikor a páros egy rendkívüli erejű és illegális fegyverre, egy varázspálcára tesz szert.

A cég nem bízza a véletlenre a terjeszkedést, produkcióit beviszi a filmszínházakba is.Kristály Lehel Fotó: Shutterstock -->

szórakoztatóipar Netflix streaming film tartalomszolgáltatás
Kapcsolódó cikkek