Megszűnhet az ingyenes házhoz szállítás
2016 trendforduló volt a hazai e-kereskedelem logisztikai szegmensében, ugyanis az évek óta tapasztalt irány, hogy inkább átadópontokra kérték a vevők a csomagjaikat, megváltozott – mondta el a GKI Digital üzletágvezetője az Inforádiónak. Madar Norbert hozzátette, ennek az is oka, sok e-kereskedő értékhatártól függetlenül díjmentes házhoz is szállította a megrendelt terméket. „Ezzel mesterségesen terelték a vásárlókat a köztes és a személyes átvételi megoldásoktól a korábban jóval drágábban kínált házhoz szállítás felé. Ez torzította a vásárlók magatartását, hamis képzet alakult ki bennük arról, mennyibe kerül egy átvétel valójában.
Ez nagyon nehéz helyzetbe hozta a kereskedőket is, hiszen kevésbé volt tervezhető a szállítás költségvonzata.”Helyén kell kezelni ezt a marketingfogást„ – hangsúlyozta Madar Norbert. Ha meghatározott ideig, akció jelleggel, minél több, visszatérő vásárló szerzésének céljából használja egy kereskedő, addig tervezhető a költsége is, hosszabb ideig azonban ez nem tartható fent – tette hozzá a GKI Digital üzletágvezetője. „Azzal, hogy mindent ingyenesen lehet átvenni, méretben és ártartományban diverzifikálódnak a csomagok: sokan kérik a két-háromezer forintos pici csomagokat is ingyen szállítással, de ezekben az esetekben már a termék sem képes olyan árrést realizálni, ami fedezné a logisztikai cégnek fizetett 5-600 forintos szállítási költséget.”
Nagyjából a háromezer forintos csomagérték az a lélektani határ, ami alatt semmilyen kereskedőnek nem éri meg ingyenesen szállítani – mondta el az üzletágvezető. Madar Norbert hozzátette, a bevett szokás a tízezer forint feletti vásárlás esetén történő díjmentes szállítás. „Ennek szállítási költsége már az árrésből és a többi csomagból befolyó bevételből kigazdálkodható.”


