Cégvilág

Az év szava: Networking

Jószerivel nincs olyan konferenciameghívó, melybe a szervezők ne írnák bele az év szavát. A networking szóra a Google több mint négyszázötvenhatmillió találatot sorol, de az év szava a hazai online médiafelületeket átnézve is naponta többször szembejön.

Nincs olyan konferenciameghívó, melybe a szervezők ne írnák bele az év szavát. A valódi networking ugyanis – ahogy nevében is benne van – valódi munkát feltételez. Sokkal több és sokkal többet is ígér, mint a névjegykártya-csere, vagy az ismerősök gyűjtögetése a különböző közösségimédia-felületeken.

Bárkivel is találkozzunk, a megismerkedés során bemutatkozunk, elhangzik pár alapinformáció, és sokan ezzel meg is elégszenek, sőt: ennyi már épp elég arra, hogy az illetőt bejelöljük a Facebook-on. A valódi networking már a bemutatkozásnál sokkal többről szól: elég akár egy perc is arra, hogy a a másik félről megtudjuk a legfontosabbakat megtudjuk, és hogy bemutassuk magunkat neki. Persze csak akkor, ha erre tudatosan készülünk. A networking a kölcsönösség és a tudatosság miatt lett a mai kor egyik legeredményesebb marketinggyakorlata. A másik fél ismeretén és segítésén alapuló bizalmi kapcsolatok által egyre több ajtó nyílik meg mindenki előtt.

„Aki szervezett keretek között kezd el foglalkozni a networkinggel, és az alapoktól tanulja meg annak hatékony alkalmazását, közel egy év alatt valóban megtapasztalhatja, hogy milyen ereje van a kapcsolatoknak és a bizalmi ajánlásoknak. Mindemellett egy sokkal mélyebb, és az élet bármely területén hasznossá válható ismeretség alakítható ki” – mondta Avidor András networking szakértő.

év szava networking
Kapcsolódó cikkek