Új gépekkel, női pilótákkal törne előre az EasyJet
Korábban ugyan harminc darab Airbus A320neo repülőgépet rendelt meg, most mégis inkább a nagyobb, A321neo típusra tart igényt az EasyJet – derült ki a légitársaság Airbus repülőgépgyártó-vállalattal kötött megállapodásából. Eszerint az első A321neo típusú repülőgép 2018 nyarán érkezik majd meg a légitársasághoz, amiért 127 millió dollárt (kb. 35 milliárd forint) fizet.
Az összegért cserébe a gépen összesen 235 ülés kap helyet, ezzel a típus az EasyJet flottájába tartozó A320-asnál 30 százalékkal, az A319-esnél 50 százalékkal képes több utast szállítani. Az A321neo típusok emellett költséghatékonyak is lesznek az EasyJet számára: az A320-asnál 8-9 százalékkal, az A319-esnél pedig mintegy 21 százalékkal lesz alacsonyabb az egy utasra jutó költség. Végezetül a típus egy utaskilométerre vetített szén-dioxid kibocsátása is kedvezőbb lesz a flotta tagjainál: az A320-ashoz képest 16 százalékkal, az A319-eshez képest pedig 21 százalékkal kevesebb káros anyagot bocsát a levegőbe.

A légitársaság az új repülőgépek vásárlásán felül bejelentette azt is, hogy nyár elején komoly pilótatoborzásba kezd. Az EasyJet a tavalyi évben összesen 426 pilótát alkalmazott, ehhez most további 450 repülőgépvezetőt vennének fel. A légitársaság nem zár ki senkit a „For the love of Flying” elnevezésű programjából, a pályakezdő kadétoktól kezdve a tapasztalt pilótáig mindenki jelentkezhet. További előny, hogy a légitársaság minél több női pilótát is alkalmazna, amelyre az Amy Johnson-ról (a világ első női pilótája) elnevezett kezdeményezés ad lehetőséget.
A légitársaság beruházási, illetve növekedési kedvére okot adhatnak az első féléves üzleti beszámolójában szereplő adatok. Ezek szerint ugyanis az első félévben a vállalat árbevétele mintegy 1,8 milliárd forint volt, ami 3,2 százalékkal jelent magasabb összeget az előző év azonos időszakához képest. A cég egy ülésre vetített, üzemanyagár nélküli költségszintje 38,5 font (kb. 14 ezer forint) volt.
Az EasyJet utasforgalma 9 százalékkal növekedett, ami összesen 33,8 millió utast jelentett az első félévben. Hiába azonban az adatok javulása, a cég adózott eredménye az év ezen időszakában 236 millió fontos (85 milliárd forint) veszteség volt. Ez az adat egy évvel korábban csupán 18 millió fontot (6 milliárd forint) jelentett.


