Cégvilág

Vidéki rádiófrekvenciákért versenyeznek

A vidéki városokban indítana helyi, önállóan működő rádiókat a nemrég alapított Regionális Rádió Kft. Az adók reklámidejét az új céggel egy csoportba tartozó másik vállalkozás értékesítené.

Újabb rádiós szereplő jelenhet meg a piacon, az egykor Csetényi Csaba és Krskó Tibor tulajdonában lévő (ma már csak Krskó által jegyzett) HGY Invest Kft. ugyanis a közelmúltban hárommillió forinttal megalapította a Regionális Rádió Kft.-t. Csetényi és Krskó régóta közel áll a kormányhoz, cégeik a kabinet különböző kommunikációs kampányaiban kaptak szerepet.

Fotós: Szabó Miklós

A HGY Invest legutóbb azért került be a hírekbe, mert leányvállalata, a szintén nemrégen alapított Radio Sales House Kft. néhány hónappal ezelőtt beszállt a közrádió és egyes vidéki rádiók reklámidejének értékesítésébe. (A Radio Sales House 51 százalékos tulajdonosa a HGY Invest Kft., mellette az Atmedia televíziós kereskedőház 49 százalékos tulajdonos.) A HGY Invest KOD Média sales house vállalkozása egyebek között számos vidéki rádió reklámidejének értékesítésével is foglalkozik. A KOD Média értékesíti a Habony Árpád érdekeltségébe tartozó Modern Media Group kiadásában megjelenő Lokál reklámhelyeit. Az Atmedia pedig a közelmúltban került Tombor András üzletemberhez, aki egy időben a Multireklám Zrt. vezetője volt, és Orbán Viktor miniszterelnöki biztonságpolitikai főtanácsadójaként is tevékenykedett.

A Radio Sales House Kft.-t Hanák Tamás – a Mediaworks egykori napilapüzletág-vezetője, egyben vezérigazgató-helyettese – vezeti, és ő az ügyvezetője a frissen alapított Regionális Rádió Kft.-nek is.

A közeljövőben megjelenő vidéki rádiós frekvenciára kíván pályázni a Regionális Rádió Kft., és ha nyer a pályázatokon, akkor helyi rádiót akar üzemeltetni – nyilatkozta a Világgazdaságnak Hanák Tamás. (A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság [NMHH] számos vidéki városra ír ki rádiós pályázatot, ezek között lesz Tatabánya, Székesfehérvár, Szolnok.) A Regionális Rádió tehát itt akar indulni, mert mint Hanák fogalmazott, ezekben a helyi rádiókban látnak olyan értékeket, amelyeket érdemes továbbvinni. Az ügyvezető hangsúlyozta, ha több helyi frekvenciát is elnyernek, a rádiók önállóan fognak működni, saját tartalommal, vagyis nem központilag állítják majd elő a műsorokat. (Ez utóbbira egyébként a médiatörvény lehetőséget ad, és például a Rádió 1 él is ezzel, vagyis az adás bizonyos részében központi tartalmat sugároznak.) Ha a Regionális Rádió sikerrel jár a pályázatokon, akkor ezen adók reklámidejét is a – részben – szintén a HGY Investhez kötődő Radio Sales House Kft. értékesíti majd, amely jelenleg is kínálja a közrádió, a Sláger FM és mintegy hatvan helyi rádió reklámidejét. Ha a portfólió újabb rádiókkal bővülne, a Radio Sales House Kft. egy csomagban még több reklámhelyét tudná felkínálni ügyfeleinek – emelte ki Hanák.

A Regionális Rádió Kft. stratégiája szerint a vidékre koncentrál, és nem a fővárosra, ahol rövidesen két frekvenciát pályáztat az NMHH. A budapesti 101,6 MHz-es frekvencia pályázati felhívásának tervezete már meg is jelent. A tervezetből kiderül, hogy ez inkább a protestáns egyháznak szól, hiszen speciális karakterisztikájú, a reformáció 500. évfordulójára való tekintettel, történelmileg jelentős hagyománnyal rendelkező, protestáns irányzatokhoz köthető tartamú pályázati ajánlat nyújtható be. A másik, szintén budapesti 98,6 MHz-es frekvenciára vonatkozó pályázat még nincs olyan stádiumban, hogy kiderülhetne a hatóság ezzel kapcsolatos szándéka.

frekvencia sláger fm Regionális Rádió Kft rádió 1 rádió
Kapcsolódó cikkek