BUX 51,325.34
-1.62%
BUMIX 4,158.45
-2.68%
CETOP20 2,361.1
-3.51%
OTP 17,140
-0.92%
KPACK 7,500
-11.76%
0.00%
-7.32%
-0.52%
-3.85%
ZWACK 16,500
-1.20%
+2.68%
ANY 1,530
-1.61%
RABA 1,290
-4.44%
+0.20%
-1.30%
-0.60%
-0.81%
OPUS 213.5
-2.95%
-2.50%
-2.36%
-0.51%
-1.71%
OTT1 149.2
0.00%
-3.91%
MOL 2,620
-2.38%
-3.12%
ALTEO 2,140
-5.73%
0.00%
-3.64%
EHEP 1,540
-9.14%
+0.83%
-4.19%
MKB 1,972
0.00%
-3.95%
-2.37%
+6.00%
0.00%
SunDell 39,600
0.00%
-14.81%
-5.66%
-3.87%
0.00%
+1.68%
NUTEX 14.96
-0.80%
GOPD 12,000
0.00%
OXOTH 4,426
-3.24%
-1.89%
NAP 1,059
-8.71%
-14.90%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

Balatoni üzemmódba lépett a MÁV

Nem a Balatonra való átcsoportosítástól, hanem a heves széllökéssel, felhőszakadással, villámlással járó viharok miatt késnek az esztergomi vonatok.

Újból megugrott a balatoni vasúti utasforgalom, amelynek kiszolgálására a MÁV máshonnan is odavezényelt szerelvényeket. Közben viszont késnek az átcsoportosítást elszenvedő esztergomi járatok.

Nincs összefüggés a vonatátcsoportosítás és a késések között, a késések nem is rendszeresek az említett vonalon

– reagáltak az állami vasúttársaságnál a Világgazdaság felvetésére. A válasz szerint a nyári menetrend életbelépésétől (2017. június 17-től) az esztergomi vonal vonatai 87 százalékban a menetrendnek megfelelően közlekedtek, alig térve el ugyanezen időszak elővárosi átlagától. Az említett késéseket az elmúlt néhány héten az okozta, hogy a korábbinál gyakoribb volt a heves széllökéssel, felhőszakadással, villámlással járó vihar, emiatt többször hibásodtak meg a biztosítóberendezések, jóval többször dőltek fák a sínekre, felsővezetékekre. Gázolások és útátjárós balesetek is okoztak fennakadásokat.

Fotós: Teknős Miklós

Az említett 2-es (Budapest–Esztergom) vonalon is lecsökken nyáron az úgynevezett hivatásforgalom, vagyis kevesebben járnak munkába. Ehhez igazodik az itt közlekedő szerelvények kapacitása is, de nem közlekedik kevesebb vonat. A járművek minőségében sincs változás, a vonalon döntően Siemens Desiro motorvonatok járnak télen-nyáron.

A MÁV-nál egyébként többéves gyakorlat, hogy azokról a vonalakról, ahol nyáron csökken a forgalom, járműveket és személyzetet irányítanak át más vonalakra, amelyeket többen vesznek igénybe a szabadidős utazásokra, de ez nemcsak a budapesti elővárost érinti, kiterjed az egész országra. Így oldotta meg a társaság, hogy elég ülőhely, kerékpárszállító, kellő számú személyzet legyen a balatoni vonalakon, és növekedjen a légkondicionált járművek aránya is. A MÁV csoport vállalatai tehát – a kapott válasz szerint – alaposan felkészültek a nyári balatoni forgalomra. Ráadásul a déli parton – a felújított vonalszakaszok átadása révén – megfelelő menetrendi kínálatot lehetett összeállítani, és kevesebb késésre kell számítani.

Folyamatosan figyelemmel kísérjük az utasforgalmat, és szükség esetén tovább javítjuk a kidolgozott forgalmi technológiákat. A felkészülésnek köszönhetően hosszabb, nagyobb zsúfoltságról, problémáról nem kaptunk visszajelzést

– közölték a Világgazdasággal.

Kapcsolódó cikkek