Cégvilág

Nagy dobásra készül a Trans-Sped

Az idén jelentős beruházásra készülünk, de elsősorban megszerzett pozícióinkat kívánjuk erősíteni – mondta a Világgazdaságnak Fülöp Zsolt, az ország egyik meghatározó logisztikai csoportja, a Trans-Sped ügyvezetője.

Tudja a Trans-Sped folytatni a tavalyi jelentős terjeszkedést, vagy más terveik vannak?

– Az év második felében jelentős beruházási terveink vannak, de a szerződéskötések még zajlanak, ezért a részletei nem publikusak. Szeptemberre várható a végleges döntés és a publicitás. Ugyanakkor a társaság a következő 3-5 évben tudatosan nem keres akvizíciós lehetőségeket, a megszerzett piaci pozíciója és az országos lefedettség erősítésére törekszik. Így fejleszteni kívánjuk egyes üzletágainkat és a támogató területeket. Most is jelentős informatikai fejlesztések, az egységes vállalatirányítási rendszer bevezetése, valamint szervezet- és létszámfejlesztés folyik a társaságunknál.

Forrás: VG

A hazai kamionosok panaszkodnak, hogy a nyugat-európai országokban kötelesek a pihenőidejüket szálláshelyen tölteni, továbbá igazolniuk kell, hogy munkaviszonyuk és egészségbiztosításuk van. Mennyire érintik ezek a szabályok a társaságot?

– Mivel a vállalat már eleve megfelelt a nemrég megszigorított nyugat-európai szabályozásoknak, az elvárások nem érintenek minket kedvezőtlenül. Ám az idegen nyelvű dokumentumok beszerzése nagyobb adminisztrációs terhet jelent, ugyanis a sofőrök jövedelemigazolását, munkaidő-kimutatását, munkaszerződését és társadalombiztosítási igazolását több országban kell idegen nyelven beszerezni. Az, hogy a sofőröknek szálláshelyen kötelező eltölteniük a 45 órás pihenőidejüket, Németországban, Franciaországban és Belgiumban lépett életbe. Ez nehezíti, bonyolítja a fuvarszervezést. Bár a vállalat az útvonal átgondolt tervezésével, a kamion haladásának időbeli ütemezésével a szigorú szabályozások mellett is hatékonyan, az árubiztonságot szem előtt tartva oldja meg a fuvarfeladatait, a szabályozás így is többletteher a számunkra. Ám főként azokat a ​cégeket érinti hátrányosan, amelyek hosszabb ideig végeznek uniós munkát, ezért nem hozzák haza a sofőrjeiket.

Milyen szabályozási változásoknak örülne a cég működési területén?

– Gyakori, hogy a külföldi fuvarozók a magyarországi szabályokat megszegve szállítanak, akár megfelelő engedélyek nélkül is. A hazai fuvarozók védelme érdekében tehát szigorúan be kellene tartatni az érvényben lévő szabályokat a külföldi szolgáltatókkal szemben is, sőt tovább kellene szigorítani rajtuk. A nemzetközi egyezményeknél pedig törekedni kellene a kölcsönös egyensúly kialakítására.

Milyen esztendőre számít idén a csoport?

– Az elmúlt évek ütemének megfelelő fejlődésre, azaz növekvő árbevételre és ezzel összhangban lévő eredményre számítunk.

Hízott tavaly a Trans-Sped csoport

A debreceni székhelyű Trans-Sped csoport a korábbi időszakban új cégeket, tulajdonrészeket vásárolt, nyitott a nyugat-magyarországi piacon, és ráerősített a termelési logisztikára is. Emiatt 2010 óta növekvő árbevétele tavaly már 16,8 milliárd forint volt, létszáma pedig elérte a 750 főt. A csoport az európai és több ázsiai ország felé jelentős tételeket fuvaroz, továbbá 180 ezer négyzetméteren raktároz.

 

interjú fuvarozás
Kapcsolódó cikkek