BUX 43,662.95
-1.10%
BUMIX 3,808.63
+0.43%
CETOP20 1,884.01
+0.01%
OTP 9,358
-1.70%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
0.00%
-0.29%
0.00%
ZWACK 17,500
+1.16%
0.00%
ANY 1,565
-0.95%
RABA 1,120
+1.82%
0.00%
+0.78%
0.00%
+1.43%
-1.17%
-6.53%
+0.90%
0.00%
+0.43%
OTT1 149.2
0.00%
0.00%
MOL 2,886
-2.30%
+0.39%
ALTEO 2,950
+3.51%
0.00%
+0.22%
0.00%
-5.08%
+0.80%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
+0.17%
0.00%
0.00%
SunDell 45,600
-0.44%
+0.51%
+0.43%
-1.21%
-2.86%
+1.93%
+0.92%
GOPD 12,400
0.00%
OXOTH 3,500
0.00%
0.00%
NAP 1,190
0.00%
0.00%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

Nem volt siekres az etiópok villamos projektje

A Magyar Nemzet értesülései szeruint most is a hangárban porosodnak a magyar fejlesztésű villamosok prototípusai Etiópia fővárosában, Addisz-Abebában.

Jelenleg is a hangárban porosodnak a magyar fejlesztésű villamosok prototípusai Etiópia fővárosában, Addisz-Abebában – értesült a Magyar Nemzet. A néhány éve beharangozott projekt lényegében becsődölt, miután a kínai China Railway Engineering Corporation (CREC) elhappolta a Dunai Repülőgépgyár Kft.-től az üzleti lehetőséget.

A hazai társaság pedig hiába próbálkozott azzal, hogy a jármű egyes elemeit helyben, betanított etióp munkatársak segítségével építik meg, a városvezetés és a kormány úgy döntött, hogy a kínaiak fejleszthetik Addisz-Abeba tömegközlekedését. Annak ellenére is, hogy az ő szerelvényeik Kínában készültek teljes egészében.

Ma már két villamosvonal működik a fővárosban, az észak–déli kék jelzésű 16,9 kilométer hosszú, míg a kelet–nyugati zöld vonal 17,4 kilométeres – teszi hozzá a cikk írója. Bár a magyar kormány egyre gyakrabban hivatkozik stratégiai partnerként Kínára, az afrikai piacon nyomuló kínai cégek egyáltalán nem támogatják a kooperációt sem más külföldi, sem helyi vállalatokkal.

A két villamosvonal mindenesetre 475 millió dollárba (mintegy 123 milliárd forint) került. A beruházást 85 százalékban a kínai külkereskedelmi bank finanszírozta, vagyis kölcsönt nyújtott Etiópiának, amelyet majd kamatostul kell visszafizetni – fűzi hozzá a lap.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek