Cégvilág

Árzuhanás nélkül a magyarországi Black Friday

Míg az USA-ban és a Távol-Keleten is 80-90 százalékkal csökkentik az árakat a Black Fridayen, Magyarországon az idén elvétve lehetett az akciós időszak előtti legkedvezőbb árnál 20-30 százalékkal alacsonyabbat találni.

A hazai webáruházak többsége az amerikai fekete péntek időpontjára, azaz november 24-re időzítette a leárazásait. Korábban e kereskedők 62 százaléka jelezte, hogy szervez Black Fridayt. Számukra 1,1 millió rendelést és 25-30 milliárd forintos forgalmat hozhatott az esemény a GKI Digital és az Árukereső becslése szerint. Az előzetes adatok alapján az USA-ban rekordösszeget, 5,03 milliárd dollárt költöttek, 17 százalékkal többet, mint egy éve.

Fotós: Földi D. Attila

A Központi Statisztikai Hivatal szerint is a fekete péntek nyomja meg a novemberi e-kiskereskedelmet, ekkortól karácsonyig az éves átlag duplája a csomagküldő, internetes kiskereskedelem havi forgalma. Az összesített webes bevétel tavaly novemberben és decemberben 31,6, illetve 37,4 milliárd forint volt, míg öt évvel korábban csak 7,7, illetve 9,1 milliárd.

A Nemzeti Adó- és Vámhivatal hangsúlyozta: gyakran előfordulhat, hogy az uniós tagállamból rendelt árut az EU-n kívül gyártják, raktározzák, így azt vámkezeltetni kell. Ez vám- és adófizetési kötelezettséggel, valamint postai adminisztrációs díjjal járhat.

A Black Friday ellenpólusaként minden év november utolsó péntekjén tartják a nemzetközi „Ne vásárolj semmit” napot, hogy rámutassanak a tudatos vásárlás fon­tosságára. A Magyar Természetvédők Szövetsége kérte a lakosságot, hogy a többi napon is csak azt vegyük meg, ami szerepel a bevásárlólistán.

 

Fekete Péntek Black Friday online kereskedelem
Kapcsolódó cikkek