Cégvilág

Emelkedhetnek a szervizdíjak

Az autójavító ipar is létszámhiánnyal küzd – például a Nyugat-Dunántúl ilyen szempontból kiürült -, és a szervizek csak hosszú időre vállalják a javításokat – mondta Gablini Gábor, a Gépjármű Márkakereskedők Országos Szövetsége (Gémosz) elnöke egy szerdai sajtótájékoztatón.

Tehát problémát okoz a fizetőképes kereslet kielégítése, és ha nem sikerül e téren egy új egyensúlyt teremteni, akkor emelkedni fognak a szolgáltatások árai. A megfelelő számú szakember biztosításhoz ugyanis meg kell fizetni a dolgozókat – emelte ki Gablini. A óradíj ma nem nyújt fedezetet a munkára, épp ezért sok esetben (a szerviz és a kereskedés) keresztfinanszírozással kezeli a kialakult helyzetet, de ez csak ideiglenes megoldás lehet – emelte ki az elnök.

Fotós: Teknős Miklós

A márkakereskedéseknek, márkaszervizeknek várhatóan hosszan tartó problémával kell szembesülniük – ez derül ki a körükben végzett felmérésből. A munkaerőhiányt 63 százalékuk, a bérek járulékok drasztikus emelkedését pedig 59 százalékuk nevezte a legnagyobb gondnak. A márkaszervizeknél a válaszadók 78 százaléka elégedett a forgalommal, azonban 56 százalékuk nem elégedett az eredményével – ismertette Gablini.

Az újautó-eladások harmadik éve tartó emelkedése az értékesítési pontok számának enyhe növekedését is magával hozta. A tulajdonosok száma kismértékben csökkent, és a tulajdonosok 2015-ben mért 55 százaléka helyett már csak 51 százaléka foglalkozik egy márkával – ismertette Szilasi János, a Gémosz elnökségi tagja. A teljes újautó-kereskedelem 399 márkaszervizben folyt, ez kis híján megegyezik a 2015-ös felmérés adataival. A szalonok száma pedig 688 volt ez év nyarán. A területi koncentrációt vizsgálva elmondható, hogy a budapesti és a pest megyei kereskedések aránya továbbra is kiemelkedő.

A szerdai eseményen írták alá a Gémosz és a JóAutó.hu közötti együttműködést. A május végén indult oldal célja, hogy a tisztességesen működő kereskedők kínálatát összekapcsolja azokkal a biztonságorientált vásárlókkal, akik időt, energiát és pénzt spórolva szeretnék elkerülni a használtautó-vásárlás során felmerülő buktatókat – hangsúlyozta Halász Bertalan, vezérigazgató.

autójavító ipar Gablini Gábor szervizdíj Gémosz munkaerőhiány
Kapcsolódó cikkek