Cégvilág

Jó szezonra számíthatnak a webáruházak

Idén 35 ezer forintot szánunk karácsonyi ajándékokra, ez 14 százalékkal magasabb az egy évvel korábbinál – derül ki az Árukereső és a GKI Digital felméréséből.

Az internetezők átlagosan hat főt szeretnének megajándékozni, főként a szűk családon belül. A termék kiválasztásakor a megkérdezettek közel 60 százaléka az ár-érték arányt figyelembe véve igyekszik minőségi ajándékokkal örömet szerezni.

Az Árukeresőt ismerő vagy használó internetezők 85 százaléka online tervezi beszerezni az ajándékokat. Az online vásárlás azonban várhatóan nem tudja teljes egészében kiváltani az offline üzletek szerepét: bevásárlóközpontokban, plázákban minden második, egyéb boltokban, szaküzletekben minden harmadik internetező fog körbenézni. Az internetezők a vásárlások előtt jellemzően több webáruház kínálatában is szétnéznek: kétharmaduk legalább három forrásra támaszkodik majd.

Bár karácsonykor évről évre felbukkannak a csak az adott évre jellemző slágertermékek, a teljes internetező lakosság körében idén is a klasszikusnak számító ruházati cikkek, könyvek, szépségápolási termékek, valamint a játékok jelentik az elsődleges ajándékötletet.

 

karácsonyi ajándék online kereskedelem webáruházak
Kapcsolódó cikkek