Cégvilág

Új, luxust képviselő táskamárkát ismertet meg a magyar piaccal a Samsonite

A tizenegy üzletnek és az internetes áruháznak köszönhetően három év alatt megduplázta eladásait itthon a Samsonite. A látványos bővülés a válság előtti új stratégia eredménye.

A turizmus globális és hazai erősödése miatt nyitott nemrég újabb bőröndgyárat a Samsonite Magyarországon. A belga vállalatnak ez lesz a második üzeme hazánkban – Európán belül ezenkívül csak Belgiumban van termelés –, így jövőre együttesen már 1,4 millió bőröndöt állíthatnak elő. A termékek döntő része természetesen külföldön talál gazdára, de az elmúlt években hazánkban is jelentősen nőtt a kereslet. A Samsonite sokáig csak a multibrand üzletekben volt megtalálható, az első hazai márkaboltja tíz éve nyílt meg, ma már 11 egységből áll a hálózat – mondta Pesti Imre, a csak értékesítéssel foglalkozó Samsonite Hungary Kft. kereskedelmi vezetője.

A pénzügyi válság következtében a turisztikai ágazat visszaesése nálunk is éreztette hatását, a cég forgalma a korábbi 1 milliárd forintról 2009-re csaknem a felére esett vissza, ám kiskereskedelem-koncentrációjában kifejezetten jó döntésnek bizonyult a Samsonite márkabolthálózat, amely 2011-ben már a márka hazai forgalmának több mint felét adta. Ekkor a franchise-partnerség helyett a saját tulajdonban lévő hálózat kialakítása mellett döntöttek, az árbevétel már 2014-ben elérte a válság előtti szintet, és azóta dinamikusan növekszik, idén már eléri a 2 milliárd forintot – tette hozzá a country manager.

A válságra adott válaszként a korábban elsősorban az utazáshoz kapcsoló termékpalettát kibővítették, a kínálatban így egyre nagyobb hangsúly jut a laptop- és üzleti táskákra, a hátitáskákra, női divattáskákra vagy éppen a pénztárcákra.

A cég teljes hazai forgalmának kétharmadát ma már a 11 monobrand Samsonite és a multibrand Trunk&Co. üzlet, valamint az internetes értékesítés adja. Az utóbbi csatorna részaránya ugyan még elmarad az iparági és a régiós átlagtól, de egyre fontosabb szerepet képvisel nálunk is – a forgalom 3 százaléka érkezik a Samsonite hazai weboldalán keresztül. A cégcsoport tervei szerint 2020-ban már a bevétel ötöde az e-commerce csatornán jön majd, ehhez nagyban hozzájárulhat, hogy idén megvásárolták az egyik legnagyobb iparági online piacteret.

Az Ebags.com kínálatában mintegy 250 márka érhető el, a Samsonite szerint az új értékesítési hely nagyban segít majd, hogy elérjék a travel és non travel kategória esetében a középtávon célként kitűzött 50-50 százalékos részarányt. E tekintetben Magyarország jobban teljesít, hiszen nálunk már most is 55 százalék az utazási termékek forgalma, míg Európa más országaiban a Samsonite termékek közül 75 százalékban a bőröndök kelendők. A tervek megvalósulását a legutóbbi akvizíció, a Tumi megvásárlása is segítheti. A márka ugyan még nincs jelen hivatalosan Magyarországon, de elképzelhető, hogy jövőre saját márkaboltot nyit Budapesten.

A márkák versenye

A Samsonite számos márkával rendelkezik a portfóliójában, de alapvetően a névadó és az American Tourister hozza a bevétel zömét. A két brand eltérő célcsoportot ér el: a Samsonite felső kategóriás termék, bőröndjei 30 és 150 ezer forint közötti árban kaphatók, az American Turister középkategóriás, árai 20 és 60 ezer forint között mozognak. A Tumi viszont a prémiumkategóriát képviseli 100–250 ezer forintos árcéduláival.

 

Samsonite Pesti Imre terjeszkedés
Kapcsolódó cikkek