A Telenor évi negyven óra tanulásra ösztönzi a dolgozóit
A Telenor az elmúlt évben 120 millió forintot fordított képzésekre, és várhatóan az idén is hasonló összeget költ a területre – mondta a Világgazdaságnak Kutas István, a távközlési társaság PR-vezetője. A folyamatos tanulás és szakmai fejlődés mind a személyes, mind a vállalati siker elengedhetetlen része – fogalmazott Kiss Judit, a Telenor Magyarország HR-igazgatója.
A norvég távközlési cégcsoport vezérigazgatója azt kérte 12 tagvállalatától – így a magyarországitól is –, hogy ez évtől fordítsanak egy munkahétnyi időt, azaz negyven órát tanulásra. A több mint harmincezer fős létszám alapján ez összesen akár 1,2 millió órát is jelenthet évente.
Az órák közül legalább húszat a vállalat online oktatófelületén kell elvégezni, a többi kapcsolódhat az illető konkrét feladataihoz (például lehet munkavégzés közbeni „on-the-job” jelleggel végzett tanulás, munkakörön kívüli extra feladat vállalása, mentorálás vagy akár állásrotáció is), vagy lehet új készségek kialakítását célzó külső tréning, illetve tanfolyam is.
A cég vezetősége öt kiemelt kompetenciaterületet határozott meg: a digitális marketinget, a digitális csatornákat, az alkalmazott analitikát, a dizájnt és a termékfejlesztést. Ezeken a területeken jelentős fejlődést szeretnének elérni ahhoz, hogy a 176 milliós globális előfizetői kör számára naprakész szolgáltatásokat tudjanak nyújtani.


