BUX 42,850.94
-0.58%
BUMIX 3,811.25
+0.03%
CETOP20 1,820.32
0.00%
OTP 9,100
-1.26%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
0.00%
+0.87%
-1.33%
ZWACK 17,400
+0.29%
0.00%
ANY 1,535
-0.32%
RABA 1,170
0.00%
0.00%
-0.61%
0.00%
-1.91%
-0.53%
-1.00%
0.00%
0.00%
-0.87%
OTT1 149.2
0.00%
-0.90%
MOL 2,816
+0.21%
DELTA 38.45
+1.18%
ALTEO 2,980
-0.67%
0.00%
+0.11%
0.00%
0.00%
+2.02%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
-0.17%
-13.51%
0.00%
SunDell 46,000
+0.88%
0.00%
+1.24%
-0.52%
-3.70%
+0.75%
+0.90%
GOPD 12,400
0.00%
OXOTH 3,280
0.00%
-3.26%
NAP 1,202
-2.28%
0.00%
-4.59%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

A webshopok a legkedveltebbek itthon

Továbbra is a webshopokkal a legelégedettebbek a magyar fogyasztók, de jelentősen javult az élelmiszer-kiskereskedelem és a biztosítók megítélése is – derül ki a Develor kutatásából. A felmérés szerint a vállalatok jól érzékelik az ügyféligények változásait.

Egyre nagyobb ügyfélelvárásokkal kell szembenézniük a hazai vállalatoknak – derül ki a Develor országos kutatásából. A vállalatok túlnyomó többsége viszont felkészült arra, hogy kiemelkedő ügyfélélményt nyújtson, és a cégvezetők tisztában is vannak ennek fontosságával: a döntéshozók 86 százaléka a három legfontosabb vállalati cél között tartja számon a kiemelkedő szolgáltatási színvonalat, 80 százalékuk pedig egyenesen piacvezetői pozícióra tör ezen a téren.

Forrás: Shutterstock

A lakosság is egyre elégedettebb az egyes szektorok teljesítményével. Az élen ismét az online kereskedelem, a webshopok végeztek, de a képzeletbeli dobogó második, illetve harmadik helyét megszerző két terület, az élelmiszer-kiskereskedelem, illetve a töltőállomások szolgáltatásaival is alapvetően elégedettek a fogyasztók.

A pozitív összképen egyedül a közműszolgáltatók rontanak, az ügyfél-támogatottságot mérő Net Promoter Score (NPS) alapján mindkét szektor a negatív tartományba került – vagyis náluk nagyobb a kritikus, mint a támogató ügyfelek aránya –, azaz itt bőven lenne még tere a fejlődésnek. A korábbi felmérésekkel összevetve két szektor, az élelmiszer-kiskereskedelem és a biztosítás megítélésének pozitív változása a legszembetűnőbb a Develor szerint.

A kutatás alapján általánosságban elmondható, hogy a vállalatok kifejezetten jól érzékelik az ügyféligények változásait. A megkérdezett vállalati döntéshozók véleménye szerint a fogyasztók elsősorban gyorsaságot, a megbecsültség érzését, illetve személyre szabott ajánlatokat várnak el, ami többé-kevésbé egybe is vág a lakossági kutatás eredményeivel. Egyetlen ponton azonban szembetűnő az eltérés: a fogyasztók ugyanis az előbbiek mellett kiemelten fontos tényezőnek tartják a hatékonyságot is, azazhogy ügyeiket egyetlen ügyfélszolgálati csatornán keresztül el tudják intézni, ez az igény csak a vállalati rangsor második harmadában kapott helyet.

Többen rendelnek mobil eszközökön

Az idén a mobil eszközökről indított vásárlások aránya várhatóan tovább nő, a forgalom nagy része már ezeken az eszközökön realizálódik majd, így az e-kereskedőknek optimalizálniuk kell a telefonon történő vásárlás folyamatát is – hívta fel a figyelmet közleményében a Brands.hu. „Tavaly több látogatás érkezett a honlapunkra mobil eszközökről, mint asztali gépről, és várakozásaink szerint 2018-ban már csupán a telefon több látogatót hoz, mint a számítógép” – mondta Rókusfalvy Zsombor, az oldal ügyvezetője. | VG

 

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek