A jelenleg 2x1 sávos kialakítású út 2x2 sávos autópályává bővül, és megvalósul a határátkelő akadálymentesítése – közölte az alapkőletételt követően a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. A fejlesztésnek köszönhetően biztonságosabbá és gyorsabbá válik az áthaladás ezen a szakaszon.
2018.02.08. 17:00 | Szerző: VG
2018.02.08. 17:00 | Szerző: VG
A beruházás keretében összesen 14,5 kilométeres szakasz épül át a 2020 tavaszáig, aminek köszönhetően 130 km/h lesz a megengedett haladási sebesség, így csökken a menetidő Rajka határátkelőtől az M1 autópályáig – írja közleményében a NIF Zrt. A határátkelő akadálymentesítésével az ország területére való beérkezés biztonságosabbá és gyorsabbá válik.
A Mosonmagyaróvár-Rajka útszakasz a keleti mediterrán folyosón fekszik, amely része az kiemelt központi úthálózatának. Az M15 autóút D2 jelű autópályaként fut tovább Szlovákiában Pozsony irányába.
A kivitelezési munkálatokat az S+S M15 Konzorcium (Strabag Építő Kft., Strabag AG) végzi nettó 19,5 milliárd forint értékben. A fejlesztés a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium megbízásából, a NIF Zrt. beruházásában uniós és hazai forrás felhasználásával valósul meg.
Gong előtt - heti befektetői összefoglaló: Szakértőink segítenek percek alatt képbe kerülni a gazdaság és a piacok trendjeiről - részletek itt.