Cégvilág

Ezer lóerős hibrid hajtás került be a rendszámos karosszériába

A Gazoo Racing almárka standján állították ki a hófehér szuperautót, amely megtartotta a 2,4 literes ­V6-os biturbó erőforrást, és emellett még a két villanymotorral működő Toyota Hybrid System-Racing megoldás is hajtja a hátsó kerekeket.

A januári Tokiói Autószalon kiállításon mutatták be a GR Super Sport nevű tanulmányt, amely nem más, mint a WEC bajnokságban induló Toyota TS050 Hybrid versenyautó olyan ruhával és technikával, amely a közúti közlekedés szabályai­nak is megfelel. A Gazoo Racing almárka standján állították ki a hófehér szuperautót, amely megtartotta a 2,4 literes ­V6-os biturbó erőforrást, és emellett még a két villanymotorral működő Toyota Hybrid System-Racing megoldás is hajtja a hátsó kerekeket. A rendszerteljesítmény 1000 lóerő. Nem aggódik a gyár a jótállás miatt, hiszen a hosszú távú versenyeken már bizonyított ez a konfiguráció, közúton pedig kisebb terhelés éri majd a technikát.

A Gazoo Racing almárka standján állították ki a hófehér szuperautót
Forrás: VG

„Ahelyett, hogy sorozatgyártású autókból építenénk versenyautókat, inkább azt dolgozzuk ki, miként alkalmazhatjuk a motorsportban szerzett tudásunkat a sorozatgyártású autók kifejlesztése során. Ez az az érték, amelyet a versenyzés tesz hozzá a Toyota Gazoo Racing azon törekvéséhez, hogy egyre jobb autókat alkothasson. Ez a kiindulópontja a Toyota teljesen új szemléletének, vagyis hogy aktív versenyautókból fejlesszünk sportkocsikat” – mutatta be a Toyota különleges megközelítését Tomojama Sigeki, a Gazoo Racing Company elnöke.

„Kell még ugyan egy kis idő ahhoz, hogy tényleg beülhessünk e járművek volánja mögé, de remélem, hogy a GR Super Sport tanulmány már ízelítőt ad abból, milyennek képzeljük el új generációs sportautóinkat” – tette hozzá.

lóerő WEC
Kapcsolódó cikkek