BUX 52,169.8
-0.34%
BUMIX 4,272.85
-0.82%
CETOP20 2,447.09
-1.80%
OTP 17,300
-2.20%
KPACK 8,500
+2.41%
0.00%
0.00%
0.00%
-4.59%
ZWACK 16,700
+1.21%
0.00%
ANY 1,555
+0.32%
RABA 1,350
-1.46%
-0.20%
-0.59%
-0.59%
-0.80%
-0.90%
-2.91%
+0.48%
-3.45%
+1.38%
OTT1 149.2
0.00%
-1.29%
MOL 2,684
+1.21%
+1.16%
ALTEO 2,270
-2.16%
+2.61%
-0.40%
EHEP 1,695
+3.04%
+1.27%
-0.60%
MKB 1,972
0.00%
-1.67%
-0.71%
0.00%
0.00%
SunDell 39,600
0.00%
+1.89%
0.00%
-4.91%
-2.07%
-1.24%
NUTEX 15.08
-2.46%
GOPD 12,000
-6.25%
OXOTH 4,574
+0.04%
-1.85%
NAP 1,160
-34.83%
0.00%
-4.76%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

Idén újabb rekord születhet a budapesti repülőtéren

Idén tovább növekedhet a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér utasforgalma, ami így elérheti a 14 millió főt.

Soha nem látott ütemben nőtt tavaly a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér utasforgalma, ami így meghaladta a 13,1 millió főt. A 14,5 százalékos növekedési ütem majdnem két és félszerese az uniós repülőterek átlagának.

A nagy rendezvények is besegíttetek

Ebben kiemelkedő szerepe volt a kedvező európai és a magyar gazdasági folyamatoknak, az alacsony kerozin árnak, a kedvezően alakuló euró/forint árfolyamnak – mondta lapunknak Hardy Mihály, a repteret működtető Budapest Airport kommunikációs vezetője, aki szerint mindezeken túl

  • a kiemelkedően jó magyarországi turisztikai kínálat,
  • a turizmus jó ár/érték aránya, illetve
  • az olyan nagy rendezvények mint a Sziget Fesztivál, a Forma-1 vagy a Fina Világbajnokság
  • is sokakat ültetett repülőre.

    A növekedésben a hagyományos és a diszkont légitársaságok egyaránt kivették részüket, és nemcsak új járatok nyíltak, hanem a meglévő útvonalakon is bővült a kínálat. Új szolgáltatók léptek be a piacra, illetve a már jelenlévők is bővítettek nagyobb kapacitású repülőgépekkel, vagy járatszám növeléssel. Így például jól teljesíttetek az Arab-öböl menti légitársaságok vagy a Lufthansa, amely szintén növelte budapesti jelenlétét.

    Új járatokat indítanak

    Idén további növekedésre lehet számítani a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren, a légitársaságok ugyanis csak a nyári szezonban (március és október között) egymillió plusz ülőhelyet kínáltak fel a tavalyi év azonos időszakához képest, ami 75 százalékos kihasználtság mellett is minimum további 750 ezer utast jelenthet – mondta Hardy Mihály, aki szerint így

    idén várhatóan 14 millió utas fordulhat majd meg a budapesti repülőtéren.

    A repülőtér magyarországi történetében először lesz egyszerre négy transzatlanti járat. A LOT május 3-án indítja New York JFK repülőtérre közlekedő járatát, 5-én pedig a Budapest-Chicago járatot üdvözölhetjük a LOT-nak köszönhetően. Ugyanezen a napon repül 2018-ban először az American Airlines közlekedő philadelphiai járata, amely a nyári időszakban szolgálja ki az utasok igényeit. A Qatar Airways pedig 2018 nyarától két, nagyobb befogadóképességű Airbus A321 típusú géppel teljesíti a Qatar-Budapest távot, augusztus 1-jétől pedig ezek közül az egyik gépet egy jóval nagyobb típusra, Airbus A330-asra cseréli.

    Forrás: Budapest Airport

    A Wizz Air pedig márciusban a norvégiai Stavanger városába és Athénba indít járatot. A Ryanair ugyanettől az időponttól a spanyol baszkföldi tengerparti város, Santander lefedésével a Magyarországról elérhető nyaralóvárosok számát is bővíti. Ugyancsak újdonság a Wizz Air palettáján a májustól elérhető Budapest-Bázel útvonal. A Ryanair ugyancsak egy várhatóan igen népszerű üdülővárost vett fel budapesti menetrendjébe, március végétől ismét a ciprusi Paphosba repíti utasait.

    Mindezek mellett a Lufthansa napi ötről hatra növeli a Frankfurtba közlekedő járatai számát, a brit Flybe pedig heti kettő helyett három gépet közlekedtet London Southend repülőtérre. A LOT pedig napi négy helyett öt járatot közlekedtet Varsó-Budapest között, miközben elindítja új krakkói járatát, mindjárt heti öt alkalommal. A Finnair szintén növeli (napi kettőről háromra) a Helsinkibe tartó járatok számát, amely azért értékes úti cél, mert a finn fővárosból számos távol-keleti városba tartó repülőre lehet átszállni. Az Aeroflot gépeivel pedig napi három alkalommal lehet eljutni az orosz fővárosba, ahonnan szintén jó átszállási lehetőség kínálkozik a világ számos országába tartó gépre.

    Fejlesztések a reptéren

    A Budapest Airport 2017-ben számos új beruházást indított, illetve adott át. K, köztük a legfontosabb az új B oldali utasmólót, amelynek munkálatai tavaly év elején kezdődtek, és a tervek szerint idén a nyári forgalmi időszakban már át is adják a forgalomnak a létesítményt. Ez lesz a transzatlanti járatok dokkolója, ahol a nem- schengeni utasokat szolgálják majd ki. Az utasélményt javítja a megújult VIP váró is, ahová – díj ellenében – bárki betérhet. Szintén az utasok jobb kiszolgáláshoz járul hozzá a nemrég átadott repülőtéri szálloda, és ugyancsak ezt szolgálja a Sky Court galériájának megújítása is – mondta Hardy Mihály, akitől azt is megtudtuk, hogy idén elkezdődik a reptéren a Cargo City építése is, amire a magyar gazdaságnak szüksége van, és a reptéri cargo forgalom is indokolja ezt, hisz

    tavaly 13,4 százalékos növekedés eredményeként 127 ezer tonna áru érezett a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérre.

    Ez a fejlesztés pedig újabb cargo járatokat hozhat a budapesti repülőtérre.

    Kapcsolódó cikkek