„Érthető, hogy az üzleti világ megosztott ezekben a kérdésekben. Általában két szélsőséges jövőkép a jellemző: az aggódó, amely szerint az emberi hozzájárulás feleslegessé válik, valamint az optimista szemlélet, amely szerint a technológia majd megoldja a legnagyobb társadalmi problémáinkat. E különböző nézőpontok megnehezíthetik a vállalatoknak a jövőre való felkészülést, és minden bizonnyal hátráltatják a vezetők azon törekvéseit, amelyek a szükséges változtatások bevezetésére irányulnak” – mondta Jeremy Burton, a Dell Technologies marketingigazgatója. A bekövetkezni látszó változások fényében 56 százalék arra számít, hogy az iskolák a „mit tanuljunk” helyett a „hogyan tanuljunk” módszerek oktatásával készítik majd fel a tanulókat az olyan állások betöltésére, amelyek ma még nem is léteznek. Ez egybevág az IFTF előrejelzésével, miszerint a 2030-ban létező állások 85 százalékát még fel sem találták. Érdekes adata a felmérésnek az is, hogy csak a szervezetek 27 százaléka tartja úgy, hogy minden területen élen jár a digitális megoldások bevezetésében. Mindeközben 42 százalék nem tudja, hogy képes lesz-e tartani a versenyt a következő évtizedben, szűk többségüknek (57 százalék) pedig most is nehézséget okoz lépést tartani a fejlődés tempójával.