Cégvilág

Robbanásszerűen emelkedett a Suzuki negyedéves profitja

A Suzuki gyors ütemben növelte mind személygépkocsi, mind motorkerékpár értékesítéseit a december végével záródott utolsó üzleti negyedévben. Mindennek eredményeképpen a negyedéves eredménye 68 százalékkal emelkedett, és utcahosszal verte az elemzők várakozásait.

Jelentősen, 68 százalékkal emelkedett a Suzuki negyedéves működési nyeresége növekvő értékesítése következtében Európában és Japánban, továbbá a legnagyobb autó- és motorkerékpár-piacának számító Indiában.

A negyedik legnagyobb japán autógyár hétfőn azt közölte, hogy üzleti évének december végével záródott harmadik negyedében a működési eredménye 86,9 milliárd jenre (790,36 millió dollár, 100 jen=225,48 forint) emelkedett az egy évvel korábbi 51,85 milliárd jenről.

A Thomson Reuters által megkérdezett elemzők gyengébb negyedéves adatra, 77,49 milliárd jenre számítottak.

Suzuki motorok egy indiai expón
Forrás: Imtiyaz Khan/Anadolu Agency/AFP

A vártnál jobb eredmény részben annak köszönhető, hogy globális autóeladásai 9,3 százalékkal nőttek a december végéig tartó három hónapban.

A Suzuki motorok iránt is bővült a kereslet, az eladások összességében 14,2 százalékkal nőttek. Különösen Indiában, Kínában és más ázsiai országokban emelkedett a Suzuki motorok eladása.

A Suzuki 300 milliárd jen működési eredményt vár a március végéig tartó pénzügyi évre, ami 33,3 százalék növekedés éves szinten.

A Suzuki idén januárban remek magyarországi eladási adatokat produkálva örvendeztette meg befektetőit és a márkát kedvelőket. Az idei év első hónapjában ráadásul négy szegmensben is elsőséget ért el a magyar piacon a japán autógyártó – olvasható a Magyar Suzuki Zrt. közleményében.

 

Suzuki Japán autógyár negyedéves eredmény motorkerékpár személygépkocsi
Kapcsolódó cikkek