Cégvilág

A világ bármely pontjára eljuthatnak

A Kereskedőház célja feltérképezni a külpiacokat, majd konkrét exportlehetőségeket ajánlani a magyar vállalkozásoknak.

A tavalyi sikerekre való tekintettel, valamint a vállalatok visszajelzései alapján a Magyar Nemzeti Kereskedőház (MNKH) február elején másodszor szervezte meg a Masters of Business Budapest elnevezésű szakmai rendezvényt. A tavalyi évhez hasonlóan csaknem ötven kereskedőház vezetője és mintegy százötven cég képviselője – ezek közül tizenöt határon túli magyar vállalkozás Erdélyből, a Felvidékről és a Vajdaságból – több száz célzott személyes üzleti tárgyalást folytatott egymással. A cégvezetők feltérképezhettek újabb célpiacokat, megismerhettek konkrét üzleti lehetőségeket, egyúttal bővíthették nemzetközi kapcsolatrendszerüket.

Az MNKH célja a magyar vállalkozások exportképességének fejlesztése, valamint a lehetőség megteremtése az exportsikerek eléréséhez. Ennek a törekvésnek fontos pillére a versenyképes magyar cégek folyamatos kiajánlása a nemzetközi piacokra, valamint konkrét üzleti tárgyalások megszervezése és megvalósítása.

A Masters of Business Budapest újdonsága, hogy a kereskedőházak meghívásával Magyarországra hozzák a külpiaci üzleti lehetőségeket és potenciális exportpartnereket a magyar vállalkozásoknak, akik így időt, energiát és pénzt takaríthatnak meg.

A rendezvényen a hazai vállalkozások jelentős része a mezőgazdaság, az élelmiszeripar, az egészségipar, a gépipar, a környezetipar és az informatika területéről érkezett, míg a határon túli magyar vállalkozások elsősorban az agrárgazdaság, az élelmiszeripar, az építőipar és az egészségipar területéről.

Másodszor szervezték meg a masters of Business Budapest elnevezésű szakmai rendezvényt
Forrás: MNKH

A Masters of Business Budapestnek köszönhetően három különböző országból érkeztek konkrét megkeresések – mondta a Világgazdaságnak Boros László, a Magnus Aircraft Zrt. vezérigazgatója, hozzátéve, hogy már zajlanak az egyeztetések annak érdekében, hogy ezeken a piacokon is meg tudjanak jelenni termékeikkel. A cég benzinmotoros oktató- és sportrepülőket gyárt és forgalmaz. A Kereskedőház a sikeres külpiaci megjelenésben segíti a vállalkozást.

Az MNKH szakértője elmondja, hogy milyen kapcsolatokkal rendelkeznek az adott külpiacon, ott milyen cégek vannak, kiket érdemes megkeresni ezzel a termékportfólióval – mondta a vezérigazgató. Már az egyeztetések végén járnak, most jelölik ki az irányt, hogy merre induljanak el. „A Kereskedőház segít megtalálni a releváns célpiacokat, és kinyitja az ajtókat egy-egy országot, régiót tekintve” – mondta Boros László.

Egy másik magyar vállalkozás, az InnovaSter-Trade Kft. képviselője is elégedetten nyilatkozott a rendezvény után. Nagyváradi László, a cég kereskedelmi igazgatója a Világgazdaságnak elmondta: a Kereskedőház abban tud nekik segíteni, hogy olyan távoli piacokon is sikeresen megjelenhessenek, ahová máshogy nem jutnának el. Az InnovaSter-Trade főként egyedi gyártású, konzervgyárakban használatos sterilizáló berendezéseket gyárt – ezek a nagy méretű gépek közel 150 tonnát nyomnak, áruk pedig egymillió eurónál kezdődik. Alapesetben egy-egy projekt lefutása két-három évig tart – tette hozzá a kereskedelmi igazgató.

Kun Gábor, a Magyar Nemzeti Kereskedőház vezérigazgató-helyettese
Forrás: MNKH

Nagyváradi László kiemelte: az MNKH szakemberei, valamint a külgazdasági attasék abban segítik a munkájukat, hogy megszűrik a szóba jöhető üzleti partnereket.

Ebben a termékszegmensben százból tíz lehet potenciális partner, amelyek közül általában egy céggel lesz üzletkötés. A Kereskedőház ebben tud segíteni, hogy ezt a kilencvenet megszűri nekünk

– tette hozzá. A kereskedelmi igazgató azzal már elégedett lenne, ha három év alatt egy berendezést el tudnának adni az MNKH segítségével, ugyanis „ebben az ágazatban nagyon alacsony a megvalósulási érték, drága berendezést gyártunk, kevés cégnek éri meg, kevés cég engedheti ezt meg magának”.

Kun Gábor, a Kereskedőház vezérigazgató-helyettese (képünkön) beszédében hangsúlyozta, hogy az idei Masters of Business Budapesten elsősorban azoknak a cégvezetőknek adtak lehetőséget kétoldalú üzleti tárgyalások lefolytatására, akik az MNKH közreműködésével már sikeres ügyleteket zártak. Kiemelt figyelmet fordítottak arra is, mint mondta, hogy a Kárpát-medencei térségből is érkezzenek magyar vállalkozók.

A magyar vállalkozások számára 2017-ben háromszor több sikeres exportügyletet generáltunk, és ezen ügyletek értéke hatszor akkora volt, mint 2016-ban. Mindezen számok is azt mutatják, hogy a B2B-találkozók tárgyalásainak még célzottabb szakmai előkészítése több sikerrel jár az MNKH partnerei számára

– hangsúlyozta a vezérigazgató-helyettes.

Az elmúlt három évben több mint hatszáz sikeres ügyletet bonyolítottak le a külpiacokon a magyar kkv-k 10 milliárd forintot megközelítő értékben az MNKH szolgáltatási portfóliójának segítségével – erről már Oláh Zsanett vezérigazgató beszélt. Hangsúlyozta, a kiemelt partnerek külpiacon elért eredményei azt mutatják, hogy a Kereskedőház munkája eredményes, és a világ valamennyi térségében tud sikereket felmutatni, akár a Kárpát-medencében, Dél-Amerikában vagy épp a Távol-Keleten.

„Az elmúlt évek alatt mintegy 280 szakkiállításon közel kétezer magyar vállalkozásnak biztosítottunk nemzetközi bemutatkozási lehetőséget – tette hozzá –, mindamellett több mint háromszáz üzleti fórumot és üzletember-találkozót szerveztünk, amelyeken mintegy hétezer vállalkozás vett részt és bonyolított le kétoldalú tárgyalásokat.”

import export kereskedőház külkereskedelem MNKH
Kapcsolódó cikkek