A Porsche sportkocsigyártó vállalat 2017-ben 246 ezer autót értékesített, négy százalékkal többet az előző évinél, forgalma eközben öt százalékkal, 23,5 milliárd euróra emelkedett. A cég működési eredménye hét százalékkal, 4,1 milliárd euróra növekedett. A tavalyi év végén közel 30 ezren dolgoztak az autógyártó vállalatnál, nyolc százalékkal többen mint egy évvel korábban – számolt be a német auto.de autóipari hírportál.
A 2017-es gazdálkodási adatok bemutatása alkalmából Lutz Meschke pénzügyi igazgató kiemelte, hogy
a Porsche működési eredménye az elmúlt három évben több mint felével emelkedett.
A Porsche 17,6 százalékos, az előző évinél 0,2 százalékponttal magasabb bevételarányos jövedelmezőségével egyike a világ legnyereségesebb autógyárainak.
Oliver Blume vezérigazgató elmondta, hogy a Porsche a hagyományos sportkocsi üzletág továbbfejlesztése mellett nagy figyelmet fordít az új járműtechnológiai és mobilitási területek fejlesztésére is.
Az elektromos mobilitási technológiákba például 2022-ig több mint hatmilliárd eurót invesztál. A befektetések egyaránt célozzák a meglévő modellpaletta elektromosítását és hibrid hajtásúvá tételét, valamint a töltőállomás-hálózat kiépítését. A Porsche mindemellett gondot fordít a mobilitási szolgáltatások fejlesztésére is.