Hiába ment minden rendben, több légitársaság mégis tönkrement
„Igazán jó évei voltak mostanság a légiközlekedésnek. A gazdaság jól működött, az olajár alacsony volt, az Air Berlin, az Alitalia és a Monarch mégis tönkrement” – mutatott rá Johan Lundgren az easyJet vezérigazgatója a svájci SonntagsZeitung lapnak adott interjúban.
A gyengék jó környezetben is csak gyengébbek lesznek, növekedni csak az erősek tudnak. Képzeljék el mi lesz itt egy krízisben. De mi akkor is itt leszünk, hogy profitáljunk a kínálkozó lehetőségekből
– tette hozzá.

Az Alitalia megvásárlása iránti érdeklődésükről feltett kérdésre válaszolva az easyJet első embere elmondta: „tárgyalásban vagyunk az olasz kormánnyal. Nem titok, hogy érdeklődünk a rövid viszonylatok átvétele iránt. Ennél többet azonban nem mondhatok.”
A Brexit polgári légiközlekedési következményeiről szólva az easyJet vezérigazgatója a svájci lapnak elmondta: „számos uniós és brit politikussal váltottam szót a kérdésben és a Brexitről alkotott véleményüktől függetlenül mindegyikük meg van győződve róla, hogy kedvező légügyi megállapodás jön majd létre az EU és Nagy-Britannia között. Semmiféle közlekedési fennakadásra vagy járattörlésre nem fog sor kerülni.”
Biztos ami biztos, az easyJet uniós működési engedélyért folyamodott Ausztriában, ahonnan egy éven belül mintegy 130 repülőgépet fog üzemeltetni – mondta.
Kihasználta riválisai gyengélkedését az easyJet
A tavalyi negyedik negyedévben konkurensei nehézségeiből és kapacitáscsökkentéséből profitálva növelte utasforgalmát és bevételét a második legnagyobb európai diszkont légitársaság, az easyJet.


