Cégvilág

Konfliktuskezelési képzésre van a legnagyobb igény

A konfliktuskezelési és kommunikációs továbbképzésekre fizetik be dolgozóikat a legnagyobb arányban a turisztikai szolgáltatók.

A konfliktuskezelési és kommunikációs továbbképzéseket tartják a legfontosabbnak, azokra fizetik be dolgozóikat a legnagyobb arányban a turisztikai szolgáltatók – derül ki a Magyar Turisztikai Szövetség Alapítvány nem reprezentatív felmérésének összegzéséből.

Továbbra is az angol és a német a turisztikai ágazatban a két leghasznosabb nyelv, legalábbis Magyarországon.

A munkaadók 65,4 százaléka az idegen nyelvi továbbképzést nagyon fontosnak tartja dolgozói számára. Ez egyúttal azt is jelzi, hogy az idegen nyelv ismerete az ideálistól még messze van a szektorban, ahol egyébként a környező országok nyelveit csaknem azonos arányban, 20,3 százalékban tartják hasznosnak, míg az oroszt 18,1 százalékban.

Forrás: Földi D. Attila

A vállalkozások oktatással kapcsolatos igényeit felmérő szövetségi kérdőívet kitöltő 182 cég 84,6 százaléka önköltséges továbbképzésekre és szakmai képzésekre is rendszeresen beiskolázza munkavállalóit, csak 15,4 százalékuk vett igénybe pályázati segítséget. Jellemzően a három-négy napos vagy a kétszer egy-két napos továbbképzéseket, workshopokat, tréningeket, study tourokat vagy e-tananyaggal támogatott önálló tanulást tartják hasznosnak a cégek.

A teljes cikket a Világgazdaság pénteki számában olvashatja

képzés turizmus Magyar Turisztikai Szövetség Alapítvány
Kapcsolódó cikkek