Cégvilág

Profitugrás az Asahinál

A régiós terjeszkedés nagyot dobott az Asahi Breweries profitján. A sörgyártó a Dreher révén a magyar piac harmadát birtokolja, a terveiben a kézműves sörök elterjesztése szerepel a régiós piacokon.

Magyarországon a legnagyobb szereplők vagyunk, a teljes piac harmadát fedjük le – mondta Paolo Lanzarotti, az Asahi Breweries Europe (ABE) vezérigazgatója. A közép-európai akvizíció óta – amelynek keretében a magyar Drehert is megvásárolta a társaság – az Asahi-részvények árfolyama megduplázódott. A cégvezér szerint ez azt mutatja, hogy jó úton járnak, és érdemes volt megvásárolni az euró­-pai vállalatokat.

Fotó: Vémi Zoltán

Az idei első negyedévben az ABE 485 millió eurós bevétel mellett 65 millió eurós profitot könyvelhetett el, ez azt jelenti, hogy 3 százalékos bevételnövekedés mellett 63 százalékkal emelkedett az adózás előtti eredmény. A bevételt az idei foci-vb is támogatja, ami a tavalyinál magasabb befolyó összeget hozhat a cégnek. Paolo Lanzarotti a Világgazdaság kérdésére elmondta, hogy a profit jelentős megugrása három dolognak köszönhető: a költségek lefaragásának, annak, hogy a vállalat székhelyét Zugból (Svájc) Prágába költöztették, és az eladások növekedésének. „Idén jók a kilátások, bizakodóan tekintünk a 2018-as évre” – tette hozzá a vezérigazgató.

A jövőben nagyobb hangsúlyt helyeznek a prémiumtermékekre, és nagymértékű eladásokat terveznek ebben a szegmensben.

kézműves söröket széles körben szeretnék népszerűsíteni, és az alkoholmentes sörök értékesítésében is nagyobb lehetőséget látnak. Emellett a folyamatok további egyszerűsítése is várható a cégen belül, ezzel jelentős üzemeltetési költséget spórolnak meg. Az Asahi anyacég fejlesztési kapacitása is sokat takarított meg a közép-európai operációnak. A legnagyobb kapacitásbővítő beruházások Pilsenben (10 millió euró) és Brassóban, illetve Temesváron történtek (22 millió euró).

A teljes cikket a Világgazdaság pénteki számában olvashatja

Asahi Breweries Europe sör
Kapcsolódó cikkek