Csúnyán elbuktak az autókereskedők
Éppen egy éve kezdte meg működését a JóAutók.hu, amely elsőként vállalta fel Magyarországon, hogy csak megbízhatósági előszűréseket követően tesz ki autóhirdetést a felületére. Az eltelt időszak főbb tapasztalatai az alábbiak:
a vizsgált, valamivel több mint 800 autókereskedő cégnek csupán 48 százaléka felelt meg az előszűréseknek.
A kiszűrt cégek 49 százaléka a nem megfelelő autóállomány, 36 százaléka a negatív vásárlói és szakmai visszajelzések, 15 százaléka pedig a nem megfelelő céges háttér miatt hullott ki a rostán.
A leggyakoribb buktatók
Az autóállomány esetében kizáró szempont többek között a sorozatosan előforduló irreális kilométeróra-állás, a rossz műszaki állapotú, hiányos, működésképtelen vagy sérült autók jelentős súlya a kínálatban, illetve a fantomkészletből történő értékesítés, vagyis még nem behozott, csak ígéretként létező használt autók árusítása előleg vagy foglaló bekérésével.
A nem megfelelő céges háttér egyaránt vonatkozik a telephely nélkül működő, jelentősebb adótartozást felhalmozó, illetve felszámolás vagy csődeljárás alatt lévő kereskedésekre is. A visszajelzések esetében a portál egyaránt támaszkodik ügyfelek, vásárlók, saját partnerek értékelésére, illetve szakmai know-how-k alapján nyert egyéb adatokra.
Az a tény, hogy egy autókereskedő nem felel meg a megbízhatósági kritériumok valamelyikének, nem jelenti azt, hogy valamennyi autóhirdetése félrevezető volna
– hangsúlyozza Halász Bertalan, a JóAutók.hu vezérigazgatója.
A cég várhatóan az idei év végére mind a 3000 hazai kereskedőcéget átvilágítja majd. Várakozásaik szerint azonban – tekintettel arra, hogy a tesztelés eddig a nagyobb és ismertebb kereskedőket érintette – a megbízhatóan működő kereskedők száma 800 és 1000 között alakul majd, ami kevesebb mint harmada az összes piaci szereplőnek.
Az eddigi tapasztalataink szerint igen nagy a valószínűsége annak, hogy egy érdeklődő megtévesztő autóhirdetéssel találkozik. Az első forgalomba helyezés óta Magyarországon futó autók esetében könnyebb, külföldi eredetű járművek esetében nehezebb az előéletet feltérképezni
– teszi hozzá Halász Bertalan.


