Huszonegy honi vállalkozás mutatkozhatott be idén az egyik legnagyobb nemzetközi innovációs és digitalizációs világkiállításon felállított 400 négyzetméteres magyar standon. A rendezvényen tizenkét cég kiállítóként, kilenc pedig előadóként vehetett részt. Ezek egyike a nem egészen kétéves Talk-a-Bot, amely chatbotokat fejleszt, s épp egy 2 millió eurós (napi árfolyamon 642 millió forint) tőkebevonás közvetlen kapujában áll. Termékük a közösségi platformokon működik, így nem kell alkalmazásokat letölteniük az ügyfeleknek, ha kapcsolatba szeretnének lépni egy-egy céggel. A piac nagy lehetőségeket rejt e téren, mert a cégeknek még a 10 százaléka sem használ chatbotot, de az elemzők szerint a következő két évben az arány 80 százalékra nő. „A szolgáltatásunk azért keltette fel nagyon sok vállalat érdeklődését, mert nincs szükség drága mobilapplikációk fejlesztésére, amelyeket amúgy egyre kevésbé szeretnek a felhasználók letölteni. Mi közösségi felületen elérhető minialkalmazásokat adunk” – mondta a Világgazdaság érdeklődésére Deliága Ákos, a Talk-a-Bot egyik alapítója és ügyvezetője. A cég szolgáltatása két hete nemzetközi elismerést is kapott egy globális startupversenyen, amelyen hetven ország százötven cége mérettetett meg. A magyar fejlesztés a második helyen végzett.
Egy másik kiállító a kereskedelmi szektor cégeinek egyik nagy problémájára talált megoldást. A leltárhiány ipari átlaga 3-4 százalékos, ami azt jelenti, hogy egy átlagos magyar boltnak körülbelül 1,5 milliárd forintos forgalomnál 45-50 millió forintos ismeretlen eredetű leltárhiánya keletkezik. A POSeidon nevű magyar fejlesztésnek köszönhetőn e számot a tizedére lehet csökkenteni. A termék valójában egy kasszafelügyeleti rendszer, a megfigyelő folyamatos videofelvétel mellett látja azokat az adatokat is, amelyeket a kasszába beütnek. Ezzel elkerülhető, hogy valaki átcímkézzen egy nagyon drága terméket, és sokkal kevesebbet fizessen érte. Százhárom különböző visszaélési módot tud felderíteni a rendszer. „Alapvetően kasszafelügyeletre terveztük a POSeidont, de minket is meglepett, hogy mi mindenre használják a vevőink. Van olyan ügyfelünk, aki a beérkező és távozó termék minőségét figyeli vele, és látja azt is, hogy a folyamat mely szakaszában rongálódott meg az áru” – emelte ki Fodor Gábor, a cég kereskedelmi és marketingigazgatója. A kiállításon bemutatott Parkl egy olyan digitális parkolási szolgáltatás, amely radikálisan lecsökkenti az autósok parkolóhely-kereséssel töltött idejét. A budapesti autósok már fél éve használhatják, ám további magyar és külföldi városokba is szeretnék elvinni a szolgáltatást.
Egy kiállító magyar cég holografikai megoldása pedig tulajdonképp letaszítja a trónról a 3D-s szemüveget, mivel nélküle is tud háromdimenziós képet alkotni.
A CeBIT-en kiállító
magyar cégek
l Holografika Kft.
l Justice Security Kft.
l NISZ Nemzeti Infokomunikációs Szolgáltató Zrt.
l Nitro Communications Kft.
l OMTLAB Kft.
l Online Group Zrt.
l Parkl Digital Technologies
l Reach Solutions
l Szintézis-NET Kft.
l Talk-A-Bot Kft.
l Traqle Zrt.
l United Consult K2 Kft.
Forrás: VG
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.