Arról is tájékoztattak, hogy a helyi jellegű képeslapok forgalma május–augusztus hónapokra koncentrálódik a turisztikailag frekventált postahelyeken. Tapasztalataik szerint több önkormányzat rendelkezik olyan képeslappal, amely a települését ábrázolja. Emellett fotóművészek, dizájnerek alkotásai kerülnek képeslapokra. A Magyar Posta szerint ma már nem csupán kommunikációs célt szolgálnak a képeslapok, hanem a hagyományőrzés mellett kulturális értéket is hordoznak.
Az ügyféligényekhez alkalmazkodva, a hagyományos képeslapon túl a posta online képeslapküldő szolgáltatást is indított Sender! néven. Ez egy mobiltelefonra letölthető applikáció, amelynek segítségével a feladó saját maga által készített fényképekből állíthatja össze a személyes képeslapját.
A hagyományos képeslapoknál általában a forgalom 40 százalékát a karácsonyi, több mint 10 százalékát pedig a húsvéti szezonális képeslapok adják – részletezte lapunknak a vállalat. Az úgynevezett „zsebes” képeslapok iránt – amelyek az ajándékozásra szánt pénz, ajándékutalvány elhelyezésére is alkalmasak – főleg a ballagási, diplomaosztó, esküvői és karácsonyi szezonban növekszik meg az ügyféligény.
A teljes cikk a Világgazdaság keddi számában olvasható