Műszaki mutatvány a Dunaferrnél
Egy olyan, jellemzően háromévenként szükséges munkát készítenek elő az ISD Dunaferr Zrt.-nél, amelynek során kicserélik a nagyolvasztó hő- és más fizikai kitettségek miatt elhasználódott torokzáró berendezését. Ám mivel a dunaújvárosi társaságnak több kohója üzemel, alig telik el év ilyen csere nélkül. Most az I. nagyolvasztón van a sor a vasmű belső lapja szerint, amely a folyamatot – bonyolultsága, nehézsége és a kivitelezés elvárt pontossága miatt – műszaki mutatványnak nevezi.

A lap a beavatkozás költségét nem közli, inkább műszaki és munkaszervezési részletekre összpontosít. Eszerint a kohó tetején, 36 méter magasan lévő, kúp formájú berendezés tömege közel 72 tonna, így az alkatrészei is 5-20 tonnásak. A berendezés fődarabjait az ukrajnai Mariupolban készítették, de más alkatrészek gyártásában és felújításában részt vett a Dunaferr gyártóegysége is.
Mivel az üzemben kevesen vannak ahhoz, hogy a napi feladatok mellett még ezt a munkát is elvégezzék, a cserébe besegít egy külső cég. Maga a „mutatvány” augusztus 27. és 31. között lesz, a bontásra és az építésre kapott százhúsz óra minden percét beosztották.
Közben már végzett a társaság a meleghengermű nyári karbantartásával, amelynek egy részében az alkatrészeket gyártó General Electric szakemberei is részt vettek. A meleghengermű leállásához igazodva a hideghengerműben is nagyjavítás zajlott a KGYV Kapton Kft. és a Plasticorr Kft. bevonásával.
Más nagy fontosságú hazai vállalat mellett a Dunaferrt is érinti az a februárban kezdődött és a tervek szerint 13 hónapon át tartó pályafelújítás, amely miatt lezárták a 40a vasútvonal Kelenföld és Érd felső közötti szakaszát. A MÁV már a múlt év végén kijelölte azokat a terelő útvonalakat, melyeken az elvárt műszaki színvonalon megoldható a nyersanyag beszállítása és a készáru elszállítása az érintett vállalatoknál.
A teljes cikket a Világgazdaság keddi számában olvashatja


