Bár az augusztus rendszerint az év egyik leggyengébb hónapja az uniós autóeladások tekintetében, idén kiugró eredmény született – derül ki az Európai Autógyártók Szövetségének (ACEA) tegnapi közleményéből. A jelentés szerint a múlt hónapban több mint 1,1 millió új személygépjárművet regisztráltak az Európai Unióban, ami éves összevetésben 31,2 százalékos bővülés.
Az augusztusi autóértékesítési boom hátterében – az ACEA szerint – valószínűleg az üzemanyag-fogyasztás új tesztelési módszerének (WLTP) szeptemberi bevezetése áll. Az uniós rendelkezés szerint szeptemberben már csak WLTP ciklusos fogyasztásmérési bizonyítvánnyal rendelkező új autókat lehet értékesíteni az EU-ban.
Néhány autógyártó ezért augusztusban rendkívül kedvezményes áron kínálta a szeptembertől hatályos szabályozásnak nem megfelelő modelljeit.
Korábban már több márka is jelezte, fennakadásokat okozhat számára az új rendszer bevezetése: a Volkswagen AG számításai szerint a szigorítás megakadályozhatja, hogy elérje idei értékesítési céljait, és a Daimler is az eladások visszaesésétől tart.
Augusztusban az EU-ban az előző év azonos hónapjához képest a Renault csoport 57,8 százalékkal több személygépjárművet értékesített, a VW márkacsoport 41 százalékkal tudta növelni az eladásait, az FCA csoport pedig 39,8 százalékkal. Ez utóbbi számára a fő húzóerő a Jeep volt, e márka eladásaiban 161,5 százalékos növekedést könyvelhettek el az elmúlt hónapban éves viszonyításban.
A teljes cikket a Világgazdaság csütörtöki számában olvashatja