Egy konzoljáték, amely letarolta a piacot
A külső nézetes lövöldözős játék műfajában a legtöbb hagyományos PC-s és konzolos szoftvernek van olyan online része, amelyben a játékosok egymás ellen mérhetik össze tudásukat (ennek a hagyományát az 1996-ban kiadott Quake teremtette meg), ám az Epic Fortnite-ja magasabb szintre emelte ezt a stílust.
Minden játékos – négyes csapatban, párban vagy szólóban – online játszik, az nyer, aki a végén talpon marad. Egy játékban százan játszanak (50 pár vagy 25 csapat). Röviden összefoglalva: induláskor mindenkinek azonos képességei vannak, még a tapasztaltaknak is. Egy szigetre kell leugrani ejtőernyővel, majd ott össze lehet gyűjteni közel- vagy távoli harcra alkalmas fegyvereket.
Az induláskor húsz, most, egy évvel később már több mint nyolcvanmillió letöltésnél tart a játék világszerte, és itt Magyarországon is több százezres a rajongótábora.
Ez azt jelenti, hogy amíg nem cseng le a Fortnite-őrület, nagyon nehezen lehet új játékot értékesíteni a piacon.

A Fortnite rendkívül addiktív, annak ellenére is, hogy az átlagosnál nehezebb játék. Nemcsak a játék kezelése nehéz (nem elég jól bánni a fegyverrel, a megszerezhető nyersanyagokból szempillantás alatt kell bunkereket, védőfalakat építeni ugyanazokkal a gombokkal, amelyekkel mozgatni lehet a karaktert), hanem az egyes taktikák elsajátítása is csak kellő tapasztalat útján szerezhető meg. Egy-egy menet 10-12 percnél nem tart tovább, de már az első másodpercekben is ki lehet esni egy elhibázott szigetre ugráskor.
A játék azonban nem csak emiatt érdekes. Az Epic Game tankönyvvbe illően menedzseli a szoftvert. Színvilágával és sokrétűségével elvarázsolja a gyerekeket, akik szívesen költenek az úgynevezett skinre (ez a karakterek ruhája), amely megmutatja egy-egy játékos tapasztalati szintjét is. Ez hatalmas bevételt generál a kiadónak, és lehetővé teszi a folyamatos fejlesztést is. Nem meglepően a játék gerincét a 20 pluszosok adják, akik ugyancsak a zsebükbe nyúlnak a megvehető karaktertuningokért.
A játékot a fejlesztők folyamatosan építik, egy-egy szezon néhány hétig tart, majd módosítják a pályát (heti rendszerességgel is), illetve a megszerezhető skinek is állandóan bővülnek. Mindez a játékmodort és a taktikákat is átírja. A fejlesztésekkel folyamatosan növelhető a bevétel, és jelentősen kitolható a játékra fordított figyelem.
A teljes cikk a Világgazdaság hétfői számában olvasható


