Sem a Ryanair, sem pedig a WizzAir nem fizette be az október 10-i határidőig azt a bírságot, amelyet még szeptember végén róttak ki a fapados légitársaságokra tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat miatt. Budapest Főváros Kormányhivatala (BFK) a Világgazdaság érdeklődésére közölte: mindkét diszkontvállalat a törvényes határidőn belül fellebbezést nyújtott be az elsőfokú ítélettel szemben, így az ügyek a másodfokon eljáró Pest Megyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Osztályához kerültek. A másodfokú hatóságnak a fellebbezések beérkezésétől számítva hatvan nap áll rendelkezésére, hogy a vizsgálatokat lefolytassa és döntésre jusson.
Ha az ír Ryanair és a magyar hátterű WizzAir elismerte volna a felrótt mulasztást, október 25-ig kellett volna rendeznie a büntetést. Azzal, hogy fellebbeztek, egyúttal időt is nyertek a bírság megfizetésére – a fellebbezés automatikusan halasztó hatályú a másodfokú eljárás lezárásáig. Amennyiben a légitársaságok az itt hozott döntéssel sem értenek egyet, további keresettel élhetnek a Fővárosi Közigazgatási és Munkaügyi Bíróságnál.
Ahogy arról lapunk is beszámolt, a BFK a Ryanairt 100 millió, a WizzAirt 25 millió forintra szankcionálta első fokon szeptember végén a nyári poggyászkezeléssel, illetve az utasfelvétellel kapcsolatos súlyos mulasztások miatt. A kormányhivatal szerint a légitársaságok nem tettek meg mindent az utasok megfelelő tájékoztatásáért. A WizzAir több nyári járatánál is előfordult, hogy nem tudott elszállítani minden jeggyel rendelkező utast, mert nem fértek fel a gépre. A Ryanair Budapestről a Kanári-szigetekre közlekedő repülőin volt rá példa, hogy túlsúlyra hivatkozva nem vitték el az utasok feladott poggyászát.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.