Cégvilág

Pörög a magyar film

A Médiatanács által üzemeltetett Magyar média mecenatúra programra eddig nagyjából húszmilliárd forintot fordítottak, ez körülbelül ötven-ötven százalékban oszlik meg a két fő kategória, a hazai médiaszolgáltatók, a helyi és körzeti rádiók és televíziók támogatása, illetve a független filmkészítés támogatása között – mondta el a Magyar Időknek Kollarik Tamás, a program ötletgazdája és koordinátora.

A mecenatúraprogram részeként 2500 esetben a médiaszolgáltatókat és több mint 1200 alkotást, filmet támogattak. Az utóbbiak között 43 televíziós játékfilmet, több mint ötszáz dokumentum- és természetfilmet, nyolcvan forgatókönyvet és hetven rádiójátékot finanszíroztak, emellett 145 animációs filmet és harminc animációs sorozatot, valamint több mint száz kísérleti és kisjátékfilm létrejöttét segítették – sorolta a Magyar Időknek adott interjúban Kollarik Tamás, a Magyar média mecenatúra program ötletgazdája és koordinátora.

Kollarik Tamás beszélt arról is, hogy a filmek nézettsége várakozáson felüli, és önmagáért beszél a több mint 1300 fesztiválszereplés és a 317 fesztiváldíj – köztük a Mindenki Oscar-díja – is.

Kollarik Tamás, a Magyar média mecenatúra program ötletgazdája és koordinátora
Fotó: Szigetváry Zsolt

Szerinte „a magyar történelem és irodalom tálcán kínálja a kiválóbbnál kiválóbb témákat”. Mint mondta, a legtöbb pályázatban kiemelten támogatják a történeti és kultúrtörténeti témákat, a dokumentumfilmeknél és az ismeretterjesztő filmeknél is erre ösztönzik az alkotókat, de egyéb témákat is befogadnak. A történelmi dokumentumfilmeket támogató Nemeskürty István pályázat négy éve létezik,

ennek elnyerésével akár 25 millió forintos közvetlen támogatást is lehet kapni egy-egy filmre, amely kiegészülhet a magyar állam által biztosított, a költségvetés akár 30 százalékát is elérő közvetett támogatással.

Azzal kapcsolatban, hogy archív anyagok felhasználására is ösztönzik az alkotókat, Kollarik Tamás elmondta, hogy a Médiatanács megállapodott a közmédiával, így a mecenatúraprogramban győztes pályázók kedvezményes áron vásárolhatják meg a közmédia archívumában őrzött tartalmakat. Ezzel az is volt a cél, hogy az archív anyagok is eljussanak a nézőkhöz. A sporttörténeti témák is fókuszban vannak, csodás archív felvételek várnak arra, hogy a közönség elé kerüljenek – emelte ki.

film mecenatúra MÉDIA
Kapcsolódó cikkek