Cégvilág

Az idén a HR is ráfekszik a marketingeszközökre

Az utóbbi években sok céges Facebook-oldal jött létre, s a gyakran hónapokig tartó beszélgetés során megjelenik az igény a személyes találkozásra is.

A magyar gazdaságnak továbbra is a munkaerőhiány a legnagyobb problémája, ezért ma már a HR is fokozottan használja a marketingeszközöket, például az álláshirdetésekben, ami versenyelőnyt hozhat a cégeknek – mondta a Világgazdaságnak Wolf Gábor kisvállalati marketingszakértő.

A tartalomdisztribúció kapcsán kiemelte, hogy az elmúlt években megtanultak a kkv-k tartalmat megosztani egy-egy felületen, de ma már nem lehet egyetlen helyen elérni a célközönséget, több csatornán kell egyszerre jelen lenni. Rávilágított, hogy az utóbbi években sok céges Facebook-oldal jött létre, s a gyakran hónapokig tartó beszélgetés során megjelenik az igény a személyes találkozásra is. Emellett – mivel információtúltengéssel szembesülünk – a középszerűn már mindenki átsiklik, csak a minőségi tartalommal lehet megragadni a figyelmet. A szakértő szerint inkább kevesebb, de jobb minőségű tartalom gyártására kell koncentrálni. Ma már valamennyire mindenki ért a marketingeszközök használatához.

Fotó: Shutterstock

„A legnagyobb változás, ami most zajlik, hogy kezdődik a jobb termékek, a jobb szolgáltatások kora, ami a 2020-as évek meghatározó tendenciája lesz.

Az emberek átlátnak a manipuláción, nem akarnak középszerű terméket szépen becsomagolva, hanem olyan termékeket akarnak, amelyek jobban megoldják a problémáikat, és a minőség eladja magát”

– tette hozzá Wolf Gábor.

A Magyar Marketing Szövetségben működő Marketing Döntéshozók Klubja szintén megfogalmazta azokat a trendeket, amelyek idén meghatározzák a szakmát. „A fogyasztók igényei is változtak az elmúlt években, ma már az őszinteség az egyik legnagyobb érték, amelyet egy cég vagy egy márka adhat. Az emberek valódi válaszokat várnak mellébeszélés helyett, és ez ma a marketing egyik legmeghatározóbb trendje” – mondta a Világgazdaságnak Katona Norbert (Szerencsejáték Zrt.), a Marketing Döntéshozók Klubjának alapító-vezetője.

A teljes cikk a világgazdaság pénteki számában olvasható

marketing Magyar Marketing Szövetség HR Marketing Döntéshozók Klubja
Kapcsolódó cikkek