BUX 51,268.65
+1.07%
BUMIX 4,277.37
-0.33%
+1.88%
OTP 17,580
+1.71%
KPACK 9,000
-1.64%
0.00%
0.00%
+0.26%
+1.68%
ZWACK 16,700
0.00%
0.00%
ANY 1,560
0.00%
RABA 1,350
-1.10%
0.00%
0.00%
+0.59%
-2.69%
-1.32%
+0.47%
-3.64%
+0.77%
OTT1 149.2
0.00%
-0.83%
MOL 2,456
+0.90%
+6.54%
ALTEO 1,760
+2.92%
-2.44%
0.00%
EHEP 1,740
-1.42%
0.00%
-1.11%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
-0.27%
-0.59%
-3.88%
0.00%
SunDell 38,800
0.00%
+2.50%
-0.44%
+3.05%
+5.65%
-1.54%
NUTEX 16.18
0.00%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

Készül a nagy kikötőprojekt

A komáromin felül 20 további hazai duna-parti kikötő fejlesztésének előkészítése indul meg. A cél a hazai áruszállítás 10 százalékának a folyókra terelése.

Elkészült az Országos Kikötőfejlesztési Főterv. A dokumentumot az Ex Ante és a Mahart Passnave konzorciuma állította össze, a páros a feladatot a Mahart Zrt. közbeszerzési pályázatán nyerte meg – jelentette be Sztilkovics Szávó, a Mahart Zrt. és a Mahart Szabadkikötő Zrt. vezérigazgatója. A Mahart e feladatra uniós forrásból jutott hozzá ahhoz az egymillió euróhoz, amelynek a közvetlen kedvezményezettje az Innovációs és Technológiai Minisztérium.

2030-ig 10 százalékra kell növelni a hazai áruszállításon belül a vízi szállítás súlyát, ettől még nagyon messze vagyunk, hiszen a jelenlegi arány 2-3 százalék

– ismertette Barna Lázár Zoltán, az Ex Ante ügyvezető igazgatója. A feladat nem csak a kikötők fejlesztése, hanem az is, hogy e létesítmények jobb összeköttetést biztosítsanak más szállítási módokhoz, de gondoskodni kell az e feladatokhoz szükséges munkaerő képzésére, és lesznek a terv kapcsán ipartelepítési és befektetésösztönzési feladatok is.

Fotó: Kallus György

Az egyik projekt a komáromi kikötő kibővítése és fejlesztése lesz, a szlovákiai oldalon már folyó, hasonló munkákhoz igazodva, az ottani partnerekkel együttműködve.

A másik 20 hazai kikötőt még nem választottuk ki, erre mától várjuk minden érintett javaslatát

– válaszolt a szakember a Világgazdaságnak.

Ugyanakkor Barna Lázár Zoltán és Sztilkovics Szávó is elutasította lapunk azon feltevését, hogy a Komárom-Komárno projekt akár magyar-szlovák rivalizálássá is válhat. Mint hangsúlyozták, már az uniós támogatásnak is feltétele volt a két fél együttműködése, a cél pedig nem az, hogy egymástól csábítsanak el ügyfeleket, hanem, hogy a meglévő tortát a mostaninál sokkal nagyobbra növeljék, és azon osztozzanak.

Részletek a csütörtöki Világgazdaságban

Kapcsolódó cikkek